Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΙΩΝΟΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΗ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ - ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ...ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ... ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ...(Η ΚΑΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ)



ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ,
ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΕΩΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ.
ΖΗΤΩ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ, ΠΟΥ ΣΑΣ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ Η ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΔΡΑΓΟΥΜΗ, ΝΑ ΕΡΘΕΤΕ ΜΑΖΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ... ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, ΟΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΕΚΛΕΚΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ... ΤΗΣ ΔΙΚΙΑΣ ΜΑΣ ΕΠΟΧΗΣ.... ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ... ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ...


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΤΡΙΗΡΙΣ ΤΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΚΑΙ ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ

Την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016, πραγματοποιήθηκε επί του Πλωτού Ναυτικού Μουσείου Θωρηκτό Γ. ΑΒΕΡΩΦ, η τελετή απονομής βραβείων του διαγωνισμού Φωτογραφίας και Μελετών του περιοδικού Ναυτική Επιθεώρηση, από τον Υπαρχηγό ΓΕΝ  Υποναύαρχο Δημοσθένη Χέλμη ΠΝ.
Εν συνεχεία, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού (ΥΙΝ), Πλοίαρχος Λεωνίδας Τσιαντούλας ΠΝ, παρουσίασε το βιβλίο με τίτλο: «Τριήρης. Τακτική & Επιχειρησιακό Περιβάλλον στην Αρχαία Ελλάδα». Το εν λόγω βιβλίο, εκδόσεως ΥΙΝ, προλόγισε ο Καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κύριος Ιωάννης Μάζης, ενώ χαιρετισμό απεύθυνε και η συγγραφέας του, κυρία Κρίστυ Εμίλιο-Ιωαννίδου.  
Η βραδιά ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του παιδικού παραμυθιού της συγγραφέως "Ναυσίμαχος, ο πιο μικρός κυβερνήτης Τριήρους" από την κόρη της Κασσάνδρα Θεοδωράτου


















ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΑΜΥΝΤΙΚΟΥ ΑΝΑΛΥΤΗ κ ΙΩΑΝΝΟΥ ΘΕΟΔΕΩΡΑΤΟΥ, ΑΝΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΑΥΜΑΧΙΑΣ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ ΟΠΟΥ ''Ο ΙΣΛΑΜΟΦΑΣΙΣΜΟΣ ΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ : ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΛΕΕΙ Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Του Ιωάννη Σ. Θεοδωράτου
Δημοσιογράφου-Αμυντικού αναλυτή

Σε μια άκρως προκλητική δήλωση έμπλεη νέο-οθωμανικού αναθεωρητισμού κατά της χώρας μας προχώρησε σήμερα ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν μιλώντας σε εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοικήσεως. Αναφερόμενος στην κατάσταση της χώρας μετά από το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου δήλωσε με έμφαση ότι: «… Την Λωζάννη μας έκαναν να πιστέψουμε ότι ήταν νίκη. Όμως χάσαμε τα νησιά μας όπου εκεί υπάρχουν ακόμη τα τζαμιά μας!» (Πηγή: http://m.millyet.com.tr/erdogan-muhtarlarla-yeniden-bulustu-siyaset-2318633/).

Εμπνευσμένη από την ρητορική του Αχμέτ Νταβούτογλου, μέντορος του Ερντογάν και αθέατου δρώντα από το προεδρικό παρασκήνιο, η δήλωση του Τούρκου προέδρου μόνον τυχαία δεν είναι, καθώς ακολούθησε σήμερα δημοσίευμα της Sabah με τίτλο:
«Να τα νησιά που είπε ο Ερντογάν ότι δώσαμε με την Λωζάννη» περιέχοντας φωτογραφίες (!) και χάρτη και αναφέροντας τα: Αστυπάλαια, Χάλκη, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κάσος, Κως, Λέρος, Νίσυρος, Πάτμος, Ρόδος, Σύμη, Τήλος, Καστελόριζο, Αδελφοί Σύρνας, Αγαθονήσι, Αντίτηλος, Αρκοί, Αρμαθιά, Αλίμια, Αστακιδονήσια, Αυγό, Χαμηλή, Διβούνια, Φαρμακονήσι, Γιαλεσίνο, Γλάρος, Γυαλί, Ίμια, Καλόλυμνος, Κανδειλούσα, Κίναρος, Λειψοί, Λεβίθα, Λιάδι, Μαρμαράς, Μαύρα, Νίμος, Οφειδούσα, Παχιά, Περγούσα, Πλατύ, Ψέριμος, Σύρνα, Σέσκλιο, Σοφράνα, στοχοποιώντας τα Δωδεκάνησα και επιχειρώντας να παρουσιάσει ένα νέο κατάλογο αμφισβητήσεως νήσων και νησίδων.
Σε παράλληλη εξέλιξη στην τουρκική εφημερίδα Yeni Safak εμφανίσθηκε άρθρο, στο οποίο στοχοποιείται ο πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος ενθρόνισε προσφάτως νέο μητροπολίτη Σμύρνης (σ.σ. για πρώτη φορά μετά το 1922) και διερωτάται ο αρθρογράφος εάν με την πράξη αυτή παραβιάστηκε η Συνθήκη της Λωζάννης, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση προτρέπονται οι Τούρκοι ιστορικοί να μελετήσουν τρόπους ανταποδόσεως στο πλαίσιο της αμοιβαιότητας!

Η νέα κατάφωρη, εμφανέστατη αναθεωρητική και προσεκτικώς μελετημένη δήλωση του Ερντογάν σε αγαστή αρμονία με προφανώς κατευθυνόμενα δημοσιεύματα έρχεται να πυροδοτήσει τη νέα σαφώς προμελετημένη ένταση μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, προδικάζοντας θερμό Φθινόπωρο.

Όλα αυτά συμβαίνουν προτού καν παρέλθει μια εβδομάδα από την συνάντηση Τσίπρα και Ερντογάν στη Νέα Υόρκη, συνάντηση που έμεινε στη μνήμη για τις αστοχίες της ελληνικής πλευράς και κυρίως για την ακολουθία υπερπτήσεων στις οποίες προέβη η Τουρκία ως απάντηση στις διπλωματικές αβρότητες και δηλώσεις υπέρ της Τουρκίας τόσο του πρωθυπουργού όσο και του υπουργού Εξωτερικών Ν. Κοτζιά.
Θυμίζουμε ότι πραγματοποιήθηκαν εντός τριών ημερών δύο υπερπτήσεις από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις στο σύμπλεγμα Οινουσσών (την Κυριακή 25/09 στη νησίδα Παναγιά από CN-235) και στην περιοχή Φούρνων (την Τρίτη 27/09 στη νησίδα Ανθρωποφάγοι) γεγονός που αποδεικνύει ότι 2,5 μήνες μετά από το πραξικόπημα η νέο-οθωμανική αναθεωρητική πολιτική επιστρέφει δριμύτερη και με νέες αποσταθεροποιητικές στοχεύσεις.
Ωστόσο, αξίζει να διερευνηθεί από τις ελληνικές πολιτικές αρχές (σ.σ. κυβέρνηση και αντιπολίτευση) εκτός από τις αρμόδιες στρατιωτικές και διπλωματικές, η επιλογή της νέας ρητορικής του Τούρκου προέδρου. Η αναφορά στην Συνθήκη της Λωζάννης η οποία παρουσιάστηκε από τους κεμαλιστές (σ.σ. οι οποίοι σκιαγραφούνται χωρίς να αναφέρονται) και εμφανίστηκε ως νίκη – υπονοώντας ότι αντιθέτως επρόκειτο για ήττα – καθώς επιβεβαιώθηκε η απώλεια νησιών προς την Ιταλία και όχι προς την Ελλάδα, εγείρει από την Τουρκία εκ νέου θέματα κυριαρχίας και μάλιστα σε ανώτατο επίπεδο.

Η διασύνδεση δε των δηλώσεων και των δημοσιευμάτων με το περιεχόμενο της Συνθήκης της Λωζάννης δεν θα πρέπει να μας εκπλήξει εάν αποτελέσει αφορμή για προσπάθεια επαναδιαπραγματεύσεως συνολικώς της Συνθήκης της Λωζάννης από το καθεστώς Ερντογάν, γεγονός που θα παράξει άκρως αποσταθεροποιητικά αποτελέσματα.

Η συναισθηματική θρησκευτική σύνδεση με την υπενθύμιση ότι εκεί έχουμε ακόμα τα τζαμιά μας, δεν αφήνει καμία αμφιβολία περί των προθέσεων του διδύμου Ερντογάν-Νταβούτογλου και της νέας προσθήκης εργαλείων στην αναθεωρητική τουρκική γεωστρατηγική. Το ζήτημα που προέκυψε από τον πρόεδρο της Τουρκίας σε συνδυασμό με τις υπερπτήσεις είναι πολύ σοβαρό για να υποβαθμιστεί κατά τη συνήθη πρακτική της αυτοφινλανδοποιημένης ελληνικής κυβερνήσεως και θα επανέλθουμε με ιδιαίτερη πληρέστερη ανάλυση.
Ένα πρώτο συμπέρασμα εξάγεται από τη νέα προσχεδιασμένη έξαρση των τουρκικών διεκδικήσεων. Εκτιμάται ότι το καθεστώς Ερντογάν πιθανώς ετοιμάζεται να προκαλέσει κρίση στο Αιγαίο και στην Κύπρο, καθώς αντιμετωπίζει σοβαρά αδιέξοδα στο συριακό πρόβλημα και επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την αμερικανική προεκλογική περίοδο, μέσω της ασκήσεως γεωστρατηγικού bullying κατά της χώρας μας.
Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα περίπλοκο και χρήζει ιδιαίτερης αναλύσεως καθώς οφείλουμε να συνεκτιμήσουμε και άλλους παράγοντες σε συνδυασμό με τις νέες παραμέτρους που έθεσαν εσχάτως οι Αγγλοσάξονες και οι Ισραηλινοί, προκαλώντας σφοδρότατη ενόχληση στην Άγκυρα…

*Ο υπογράφων επιθυμεί να ευχαριστήσει θερμά τον Τουρκολόγο αναλυτή Χρήστο Μηνάγια, για τη μετάφραση και παράθεση των τουρκικών πηγών.

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
DEFENCEPOINT

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 480 π.Χ : Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ - ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ


Ηροδότου Ιστορία, Βιβλίο Η - Ουρανία

Η μετάφραση είναι από τη σειρά "ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ" των εκδόσεων ΚΑΚΤΟΣ

[8,40] ὁ δὲ Ἑλλήνων ναυτικὸς στρατὸς ἀπὸ τοῦ Ἀρτεμισίου Ἀθηναίων δεηθέντων ἐς Σαλαμῖνα κατίσχει τὰς νέας. τῶνδε δὲ εἵνεκα προσεδεήθησαν αὐτῶν σχεῖν πρὸς Σαλαμῖνα Ἀθηναῖοι, ἵνα αὐτοὶ παῖδάς τε καὶ γυναῖκας ὑπεξαγάγωνται ἐκ τῆς Ἀττικῆς, πρὸς δὲ καὶ βουλεύσωνται τὸ ποιητέον αὐτοῖσι ἔσται. ἐπὶ γὰρ τοῖσι κατήκουσι πρήγμασι βουλὴν ἔμελλον ποιήσασθαι ὡς ἐψευσμένοι γνώμης. (2)
δοκέοντες γὰρ εὑρήσειν Πελοποννησίους πανδημεὶ ἐν τῇ Βοιωτίῃ ὑποκατημένους τὸν βάρβαρον, τῶν μὲν εὗρον οὐδὲν ἐόν, οἳ δὲ ἐπυνθάνοντο τὸν Ἰσθμὸν αὐτοὺς τειχέοντας, ὡς τὴν Πελοπόννησον περὶ πλείστου τε ποιευμένους περιεῖναι καὶ ταύτην ἔχοντας ἐν φυλακῇ, τὰ ἄλλα δὲ ἀπιέναι. ταῦτα πυνθανόμενοι οὕτω δὴ προσεδεήθησαν σφέων σχεῖν πρὸς τὴν Σαλαμῖνα.
...............................................................

40. Ο στόλος των Ελλήνων, αφού απέπλευσε από το Αρτεμίσιο, έδεσε, σύμφωνα με το αίτημα των Αθηναίων, στη Σαλαμίνα. Σκοπός των Αθηναίων, που πίεσαν του διοικητές να αγκυροβολήσουν εκεί, ήταν να έχουν το χρόνο να βγάλουν τις γυναίκες και τα παιδιά τους από την Αττική, καθώς και να συζητήσουν την επόμενη κίνησή τους, όπως απαιτούσαν οι νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν και διέψευδαν τις ελπίδες τους. Πίστευαν ότι ολόκληρος ο πελοποννησιακός στρατός θα συγκεντρωνόταν στη Βοιωτία, για να εμποδίσει την προέλαση των Περσών, αλλά δεν έγιναν έτσι τα πράγματα· αντίθετα, είχαν αναφορές ότι οι Πελοποννήσιοι ενδιαφέρονταν αποκλειστικά για τη δική τους ασφάλεια και οχύρωναν τον Ισθμό, για να προστατεύσουν την Πελοπόννησο, αδιαφορώντας για τον κίνδυνο που διέτρεχε η υπόλοιπη Ελλάδα. Αυτή η είδηση τους ώθησε να αγκυροβολήσει ο στόλος στη Σαλαμίνα.



Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ : (28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1808) ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ, ΤΟ ΗΡΩΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ

Του Κων. Α. Οικονόμου, δασκάλου – συγγραφέα
 
Η ΚΑΤΑΓΩΓΉ ΤΟΥ: Ένας από τους σπουδαιότερους κλέφτες στην περιοχή των Αγράφων και της Δ. Στερεάς ήταν και ο Σαρακατσάνος Κατσαντώνης. Οι γονείς του ήταν και οι δυο Σαρακατσαναίοι. Ο πατέρας του λεγόταν Μακρυγιάννης και καταγόταν από το Βασταβέτσι της Ηπείρου, ενώ η μητέρα του Αρετή από το χωριό Μάραθοςτων Αγράφων.
Ο Κατσαντώνης γεννήθηκε μεταξύ των ετών 1773 και 1775, στο χωριό της μητέρας του. Ο νονός του, που ήταν ο γνωστός κλέφτης Β. Δίπλας, του έδωσε το όνομα Αντώνης. Το όνομα Κατσαντώνης αποδίδεται στη φράση της μητέρας του “κάτσε Αντώνη”1, με την οποία προσπαθούσε να αποτρέψει το γιο της να βγει στα βουνά κλέφτης.
Πρώτη φορά που εκδήλωσε την επιθυμία να πάρει τα βουνά, ήταν όταν κατηγορήθηκε άδικα από έναν Αλβανό μπουλούκμπαση ότι είχε κλέψει μια γίδα. Τότε συνελήφθη και βασανίστηκε με φάλαγγα, μέχρι πουν μπόρεσε ο πατέρας του να συγκεντρώσει αρκετά γρόσια για να τον απελευθερώσει. Ο Κατσαντώνης, σύμφωνα με αναφορές συναγωνιστών του ήταν μικροκαμωμένος με αδύνατη φωνή και ασθενική φύση.
Η ΔΡΆΣΗ ΤΟΥ: Γύρω στα 1800, 25ετής περίπου, ο Κατσαντώνης σκότωσε τον Αλβανό που τον κατηγόρησε και κατέφυγε μαζί μ’ άλλους δέκα συντρόφους του, μεταξύ των οποίων και τους τρεις αδελφούς του, Γεώργιο (Χασιώτη), Χρήστο και Κώστα (Λεπενιώτη), στα λημέρια του θείου και νονού του Β. Δίπλα, στα Άγραφα.
Λίγους μήνες μετά ο Δίπλας του παραχώρησε την αρχηγία. Σύντομα η δράση του έγινε γνωστή στον Αλή, ο οποίος έστειλε εναντίον του το δερβέναγα Ελιάζ μπέη με 300 Αλβανούς. Η σύγκρουση έγινε έξω από το χωριό Τριφύλλα της Ευρυτανίας την άνοιξη του 1803. Το σώμα του Κατσαντώνη τους εξόντωσε όλους μαζί με το δερβέναγα. Η επιτυχία αυτή έκανε έξαλλο τον Αλή, που διέταξε και συνέλαβαν ως ομήρους τους γονείς του ατρόμητου Σαρακατσάνου. Δυο-τρεις βδομάδες αργότερα τους σκότωσε με φρικτά βασανιστήρια. Από τότε ο Αλή, μανιασμένος γιατί του ξέφευγε αυτό το “αγκάθι” έστελνε συνεχώς στρατιωτικά σώματα να τον εξοντώσουν.
Έτσι το 1804 ο Κατσαντώνης συνέτριψε το σώμα του Γιουσούφ Αράπη σκοτώνοντας τους περισσότερους από τους 150 Αλβανούς του. Συγχρόνως ελευθέρωσε και όσους Χριστιανούς είχαν συλλάβει οι αλβανικές συμμορίες-αποσπάσματα. Το 1805 διεύρυνε τις συμμαχίες του κάνοντας στρατιωτική συμφωνία με το Νικοτσάρα. Το επόμενο έτος συνέτριψε στην Ι. Μ. Τατάρνας το σώμα του Χασάν Μπελούση, ενώ εν συνεχεία αντιμετώπισε με επιτυχία το απόσπασμα του Αλή Μπεράτη (Αύγουστος 1806). Τον μεγαλύτερο κίνδυνο αντιμετώπισε τονΟκτώβριο της ίδιας χρονιάς στη σύγκρουσή του με το ισχυρό σώμα (500 Τουρκαλβανοί) του απεσταλμένου του Αλή, Μπεκίρ Τζογαδούρ. Η μάχη δόθηκε στη θέση Ληστής της επαρχίας Βάλτου και κράτησε πάνω από μια ώρα. Όταν ο Κατσαντώνης πληγώθηκε στο μηρό, οι επαναστάτες υποχώρησαν προς τα ορεινά.
Ένας πρακτικός γιατρός από τους συμπολεμιστές του, ο Θανάσης Ντουφεκιάς έκανε ότι μπορούσε. Όμως, επειδή ένα μήνα μετά ο Κατσαντώνης δεν είχε αποθεραπευτεί ακόμη, οι σύντροφοί του τον μετέφεραν στην υπό ρωσική κατοχή Κέρκυρα. Εκεί, σύντομα, αποθεραπεύτηκε πλήρως και κατόρθωσε να συναντήσει τον Έλληνα συνταγματάρχη του ρωσικού στρατού Εμμ. Παπαδόπουλο και να συζητήσουν τις προοπτικές για έναν ευρύτερο ξεσηκωμό των Ελλήνων σε συνεργασία με τους Ρώσους.
Έπειτα επέστρεψε στα Άγραφα κι άρχισε να ξεσηκώνει τους κατοίκους των ορεινών κι όχι μόνο περιοχών της Θεσσαλίας και της Αν. Στερεάς, καλώντας τους σε επανάσταση κατά των Τούρκων και του τυράννου Αλή. Ο Αλή πασάς μαθαίνοντας τα καθέκαστα έδωσε εντολή στον καλύτερο αξιωματικό του, το Βεληγκέκα, να οργανώσει ένα στρατιωτικό σώμα και να εξοντώσει τον ισχυρό αντίπαλό του.
Πράγματι στις αρχές του 1807 ο Βεληγκέκας συγκέντρωσε 1000 ετοιμοπόλεμους Τουρκαλβανούς και κατευθύνθηκε προς τα χωριά του Βάλτου. Η μάχη δόθηκε κοντά στο χωριό Μοναστηράκι. Μόλις όμως άρχισαν οι πρώτες τουφεκιές ο Βεληγκέκας σωριάστηκε νεκρός. Η πλάστιγγα, όπως είναι φανερό, έγειρε προς την πλευρά των Ελλήνων. Οι Αλβανοί χάνοντας πολλούς ενόπλους επέστρεψαν ντροπιασμένοι στα Γιάννινα, όπου αντιμετώπισαν το θηριώδες μένος του Αλή.
Τα μεγάλα κατορθώματα του Κατσαντώνη έδωσαν θάρρος και κουράγιο στους ραγιάδες. Είναι χαρακτηριστικά τα δημοτικά τραγούδια που εξύμνησαν τα κατορθώματά του αυτά. Η επόμενη μεγάλη μάχη δόθηκε με τους Αλβανούς του Άγο Μουχουρντάρ, την άνοιξη του 1807, στη διάρκεια της οποίας φονεύτηκε ο θείος του ήρωα, Β. Δίπλας.
ΤΑ ΣΧΈΔΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΆΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΚΌ ΤΈΛΟΣ: Τον Ιούλιο του 1807 ο συντ. Παπαδόπουλος και ο Καποδίστριας κάλεσαν σε συγκέντρωση στη Λευκάδα τους κλεφταρματολούς, με σκοπό την προστασία του νησιού από πιθανή εισβολή του Αλή, μιας και ο Αλή είχε ήδη εδραιωθεί στη γειτονική Πρεβεζα. Στη συνέλευση αυτή, εκτός του θέματος της οχύρωσης της Λευκάδας, συζητήθηκε μια μελλοντική εξέγερση των Ελλήνων σε συνεργασία με τους Ρώσους. Χαρακτηριστικό είναι ότι, ύστερα από πρόταση του Καποδίστρια, ο Κατσαντώνης αναγνωρίστηκε γενικός αρχηγός των κλεφτών στη σχεδιαζόμενη εξέγερση, όποτε κι αν αυτή γινόταν.
Έπειτα απ’ αυτό επέστρεψε στα λημέρια του, όπου, παρ’ όλο που ασθένησε από ευλογιά, τον Ιανουάριο του 1808 νίκησε το σώμα του Αλβανού Χασάν Μπελούση, ενώ αμέσως μετά άρχισε να σχεδιάζει ένα παράτολμο εγχείρημα: να χτυπήσει τον Αλή στο σπίτι του, στα Γιάννενα. Όμως, με την υγεία του συνεχώς επιδεινούμενη, άφησε το πόστο του και, μαζί με τον Χασιώτη κι άλλους πέντε συντρόφους, αποσύρθηκε σε μια σπηλιά κοντά στην Ι. Μ. του Α. Ιωάννου, στο Παλιοκάτουνο, για να αποθεραπευθεί. Όμως ένας έμπιστος του Κατσαντώνη, ο Γιάννης Γκούρλιας, πρόδωσε τη θέση του καπετάνιου του στον Μουχουρντάρ.
Οι Αλβανοί μετά από σύντομη μάχη συνέλαβαν τον Κατσαντώνη μαζί με το Χασιώτη και τους μετέφεραν στα Γιάννενα. Ο Αλής, πονηρός καθώς ήταν, προσπάθησε στην αρχή να τον δελεάσει με υποσχέσεις και αμοιβές να πάει με το μέρος του. Βλέποντας όμως το ακατάβλητο του χαρακτήρα του, άρχισε να τον απειλεί και να τον βασανίζει ζητώντας του να του αποκαλύψει που είχε κρυμμένους τους … θησαυρούς του. Ο Κατσαντώνης, αρνούμενος να δελεαστεί από τον Αλή, παραδόθηκε μαζί με τον αδελφό του να θανατωθεί φρικτά και μαρτυρικά με εργαλεία σιδεράδων, στον τόπο των εκτελέσεων στα Γιάννενα.
Ήταν τέλος Σεπτεμβρίου του 1808. Η απώλειά του, σε συνδυασμό με την αποτυχία του κινήματος του Βλαχάβα, είχε αρνητικά αποτελέσματα, στον ψυχολογικό τομέα, για τους ραγιάδες της Δ. Ελλάδας και των Αγράφων.

Του Κατσαντώνη
Αυτού ΄που πας μαύρο πουλί, μαύρο μου χελιδόνι,
χαιρέτα μας την κλεφτουριά κι αυτόν τον Κατσαντώνη
πες του να κάτσει φρόνιμα κι όλο ταπεινωμένα,
δεν είν’ ο περσινός καιρός, ο φετινός χειμώνας,
φέτος το πήρ’ ο Αλή πασάς, το πήρ’ ο Βεληγκέκας,
ζητάει κεφάλια κλέφτικα, κεφάλια ξακουσμένα.
Κι ο Κατσαντώνης το ‘μαθε και το σπαθί του ζώνει
και παίρνει δίπλα τα βουνά, τα ‘μορφα κορφοβούνια,
χαμπέρι στέλνει στην Τουρκιά, σ’ αυτόν τον Βεληγκέκα:
όπου θα τα ‘βρει τα παιδιά, ας τα ‘βρει κι ας τα πάρει.
Εδώ είναι λόγγοι και βουνά και κλέφτικα ντουφέκια,
βαριά βροντούν, πικρά βαρούν, φαρμακερά πληγώνουν.
(από το “Πετρίλο” του Ν. Χόντζια)


ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΑΒΕΡΩΦ
ΑΚΤΙΝΕΣ

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ (1881 - 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1949) - «Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940 ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ» ΓΡΑΠΤΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ - ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΕ;;;

Του Θεολόγου – Εκκλησιαστικού Ιστορικού – Νομικού Ιωάννη Ελ. Σιδηρά

Το έπος του Ελληνικού Λαού και το Έπος του Θρακός Αρχιεπισκόπου Χρυσάνθου για Ελευθερία και Εθνική Ανεξαρτησία
Γραπτές Μαρτυρίες της Αντιστασιακής Δράσεως του Αθηνών Χρυσάνθου

Οι λέξεις «Έπος» και «Εθνική Εποποιία» εκφράζουν στον απόλυτο βαθμό τους εθνικούς και αντιστασιακούς αγώνες του ελληνικού λαού για το ύψιστο αγαθό της ελευθερίας έναντι του φασισμού και του ναζισμού κατά την φρικτή Ιταλο-Γερμανική κατοχή (1940-1944). Οι λέξεις αυτές τις οποίες η αδέκαστη ιστορία διά «πολλών τεκμηρίων» απέδωσε και καθιέρωσε μέσα στις χρυσές και αιματόβρεχτες σελίδες του «Έπους του ’40», εκφράζουν προσφυώς και δικαίως την απαράμιλλη ηρωική και εθνομαρτυρική αντίσταση του ελληνικού κλήρου και λαού που προκάλεσε τον θαυμασμό όλης της υφηλίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ : http://aioniaellinikipisti.blogspot.gr/2016/09/1881-28-1949-1940.html

29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1941 : ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΣΦΑΓΗ ΣΤΟ ΔΟΞΑΤΟ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ

 
Εκτελέσθηκαν…189


Στις 28-9-1941, ώρα 23.30, μια ομάδα Ελλήνων ανταρτών , παρασύροντας και μερικούς Δοξατιανούς, περικύκλωσαν τον Αστυνομικό Σταθμό Δοξάτου. Η επιχείρηση αυτή των ανταρτών ήταν γνωστή στο Δήμαρχο Δοξάτου Δασκάλωφ και στο Νομάρχη Δράμας Γκιωργκίεφ, οι οποίοι και εκπόνησαν σχέδιο ανάλογο για ένα θετικό αποτέλεσμα των ανταρτών αλλά και μια ευκαιρία για αιματοκύλισμα του Δοξάτου.


Αντικατέστησαν 4 παλιούς χωροφύλακες με νέους, ώστε λόγω της απειρίας τους να μην αντιληφθούν τίποτα, ενώ ο Ενωμοτάρχης απουσίασε από το χωριό εσκεμμένα. Οι 3 από τους 4 χωροφύλακες σκοτώθηκαν και την επόμενη βρέθηκαν απανθρακωμένα τα πτώματά τους. Ξημέρωσε η 29-9-1941, η αποφράδα ημέρα του Δοξάτου-Δράμας.



Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΙΩΝΟΣ 2016 (Β΄ΜΕΡΟΣ) - Η ΚΑΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ - ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΒΡΟΝΤΕΡΟ ΠΑΡΩΝ

Την Κυριακή 2 Ὀκτωβρίου θά διεξαχθεῖ το δεύτερο μέρος τῆς Γιορτῆς τοῦ Ἴωνος 2016 στόν πολυχώρο τοῦ Polis Art Cafe (Πεζμαζόγλου 5 - αἴθριο τῆς στοᾶς βιβλίου)στό αἴθριο τῆς στοᾶς βιβλίου. Ἐκθέσεις, προβολές, ἀφιερώματα, τραπέζια συζητήσεων καί παρουσίαση ἄγνωστων πτυχῶν τῆς δράσης τοῦ Ἴωνος Δραγούμη θά ὁλοκληρωθοῦν με μία συναυλία ἀφιέρωμα στήν ζωή καί στίς ἰδέες του. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΙΩΝΟΣ 2016 (΄Β μέρος): 
17:00. Συζήτηση: Ἴων Δραγούμης καί ἑλληνικός κοινοτισμός Εἰσηγητές: - Παναγιώτης Παπαγαρυφάλου (καθηγητής, πρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς Ἐνημερώσεως Ἐθνικῶν Θεμάτων) - Γιῶργος Σαγιᾶς (ἐκπαιδευτικός, δημοτικός σύμβουλος Λαμίας) - Γιάννης Κουριαννίδης (ἐκδότης περιοδικοῦ Ἐνδοχώρα) - Γιάννης Παναγιωτακόπουλος (δημοσιογράφος) 

18:00. Προβολή ντοκυμανέρ 

18.30. Συζήτηση: Ἄγνωστες πτυχές τοῦ Δραγουμικοῦ ἔργου Εἰσηγήσεις: - Θανάσης Κόρμαλης (νομικός -συγγραφέας): Το αὐτοδιοίκητον τοῦ Ἀγίου Ὄρους, μία διπλωματική νίκη τοῦ Δραγούμη. - Δημήτρης Φάρος (διεθνολόγος): Μία βιβλιοκριτική τοῦ Ι. Δραγούμη γιά τήν "Αύτοκρατορία"τοῦ Κ. Σόκολη -Παναγιώτης Καράμπελας (διεθνολόγος): Ἡ "πολιτεία τῶν νησιωτῶν" καί ἡ δράση τοῦ Ἴ. Δραγούμη στά Δωδεκάνησα 

19:30. Προβολή ντοκυμαντέρ 

20:00. Συζήτηση: Κληρονομιά καί ἐπιρροή τῶν Δραγουμικῶν ἰδεῶν Εἰσηγήσεις: - Νίκος Καράς (συγγραφέας): Ἴ. Δραγούμης καί ἡ γενιά τοῦ '30 - Σπύρος Δημητρίου (ἀντιπρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς Ἐνημερώσεως Ἐθνικῶν Θεμάτων): Ἡ ἐπιρροή τοῦ Δραγούμη στόν κόσμο τῆς λογοτεχνίας - Παναγιώτης Λουκάς (νομικός - στέλεχος τοῦ Κύκλου "Ἰδεάπολις"): Οἱ Δραγουμικές ἰδέες καί ἡ Γενιά τῆς Ταυτότητας 

21:00 Συναυλία - Ἀφιέρωμα στόν Ἴωνα - Γιάννης Παναγιωτακόπουλος (ταμπουράς, τρίχορδο, κιθάρα, φωνή) - Ἀλέξανδρος Χαραλάμπους (τσέλο) - Νίκος Ζελεπός (κιθάρα, φωνή) - Ζάχος Παπαζαχαρίου (τετραχορδο μπουζούκι, φωνή) - Μαρία Κρητικού, Πάνος Χατζηγεωργιάδης (ἀφήγηση -ἀπαγγελία) 

Παράλληλα μέ τις ἐκδηλώσεις θά λειτουργοῦν βιβλιοπωλεῖο, ἔκθεση φωτογραφίας, τραπεζάκια συλλόγων κ.α.

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΤΟ ΑΠΡΟΣΜΕΝΟ

Του Πολύδωρου Ιππ. Δάκογλου

Στην σημερινή φάση του αέναου πολέμου ιδεών και κοσμοαντιλήψεων, οι Έλληνες Εθνικιστές θα πρέπει να κατανοήσουν ότι, κύρια  αποστολή τους, δεν μπορεί να είναι η Ελλαδίτσα του σήμερα. Αποστολή τους είναι «να υπερασπιστούν τα σύνορα του Ελληνισμού».
Πρέπει να πάψουν να είναι θύματα του στείρου Ελλαδισμού. Το νέο πρόσωπο του Ελληνικού Εθνικισμού δεν πρέπει να στηρίζεται σε συρματοπλέγματα, νάρκες και παρωχημένα πυροβόλα. Τώρα, το τελικό σύνορο πρέπει να είναι … όπου άνθρωπος!

Πολιτισμός. Καινοτομία. Τεχνολογία. Δίκτυα. Αυτά είναι τα νέα πεδία όπου πρέπει να δώσουμε τη μάχη και να νικήσουμε. Τα νέα πεδία όπου πρέπει να κυριαρχήσουμε. Αυτοί είναι οι χώροι όπου, η αξία του ανθρώπου μπορεί να υπερισχύσει της δύναμης του κεφαλαίου. Ας βάλουμε λίγο το μυαλό μας να σκεφτεί. Ο Μπιλ Γκέιτς δημιούργησε τα Windows και έκανε την πληροφορική κτήμα του κόσμου. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έστησε το FaceBook και διαμορφώνει τον κόσμο.
Η Google και άλλοι σημαντικοί παίκτες, επενδύουν στο Cloud και αποκτούν τον έλεγχο της αποθήκευσης των πληροφοριών. Έλεγξαν την επικοινωνία και άλλαξαν τα πρότυπα της κοινωνίας, της οικονομίας και της στρατηγικής. Αντίστοιχα ονόματα άνοιξαν δρόμους στους άλλους τομείς. Να το ξαναπώ λοιπόν. Πολιτισμός. Καινοτομία. Τεχνολογία. Δίκτυα. Αυτά είναι τα νέα πεδία κυριαρχίας.


Η διαφόρων μορφών παγκόσμια δικτύωση και επικοινωνία, σε πραγματικό χρόνο, μετέτρεψε τον πλανήτη σε ένα ενιαίο χώρο Κεφαλαίων, Εμπορευμάτων, Υπηρεσιών, Προτύπων και Αξιών. Είναι αυτό που μάθαμε να αποκαλούμε παγκοσμιοποίηση. Είναι μια  κατάσταση που πλέον διαμορφώθηκε. Μια πραγματικότητα όπου τα σύνορα δεν ορίζονται με συρματοπλέγματα ούτε φυλάσσονται με νάρκες. Οι Εθνικιστές, που μέχρι σήμερα βιώνουν μόνον τα αρνητικά της, νοιώθουν μικροί και αδύναμοι μπροστά της … την φοβούνται. Την αντιμετωπίζουν αρνητικά και με προσπάθειες «ξεπερασμένων μοντέλων του παρελθόντος και ανομοιογενών συμμαχιών». Φτύνουν αντίθετα στον άνεμο!
Αυτό πρέπει και μπορεί ν’ αλλάξει. Ένας είναι ο τρόπος. Φυγή προς τα εμπρός. Ανεξαρτήτως κόστους και επιπτώσεων.

Πρέπει να γίνουμε ανταγωνιστικοί, καινοτόμοι και ελκυστικοί στην προώθηση των ιδεών και του αξιακού μας συστήματος. Πρέπει ν’ αλλάξει το περίβλημα και η εκφορά του λόγου. Με απλά λόγια, η ικανότητα των στελεχών μας πρέπει να ξεπεράσει το επίπεδο των επιφανειακών χαρακτηριστικών προσκόλλησης στο παρελθόν και της φρασεολογίας ‘’που έριχνε τις γκόμενες πριν από 50 χρόνια’’.Κάθε εποχή έχει τα δικά της πρότυπα και τα δικά της στερεότυπα επικοινωνίας. Αλίμονο αν μείνουμε κολλημένοι στην προβιά, την χλαμύδα, τη φουστανέλα ή τις μπότες. Τα τιμάμε και …προχωράμε.

Τη στάχτη που θα προκύψει, όταν εμείς θα κάψουμε τα σώματα των νεκρών, (στελεχών, οργανώσεων, τρόπου εκφοράς λόγου κλπ) μετά από τη χαμένη μάχη, δεν πρέπει να τη βάλουμε σε «Λήκυθο». Να την σκορπίσουμε πρέπει, στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Και να ζητήσουμε από τον Αίολο και τους συντρόφους του ανέμους να την οδηγήσουν ως το τελικό σύνορο. Παντού όπου υπάρχουν άνθρωποι. Εκεί όπου το σύστημα δεν φτάνει ή δεν μπορεί να ελέγξει.
Να είστε σίγουροι πως κάθε κόκκος στάχτης θα γίνει ένας σπόρος που θα καρπίσει.


Έτσι, εκεί, θα χτίσουμε το απρόσμενο… το ελπιδοφόρο… τον Έλληνα Άνθρωπο στην ψυχή και στο νου. Το αναγκαίο στοιχείο για την ανέλιξη της ανθρωπότητας.

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΚΟΙΝΟΣ ΠΑΡΟΝΟΜΣΤΗΣ

ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΤΑ ΟΣΤΑ ΚΑΤΑΔΡΟΜΕΩΝ 42 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΘΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Έφυγαν από την Κρήτη, τη νύχτα της 21ης/22ας Ιουλίου 1974, με το μεταγωγικό αεροσκάφος Νοράτλας με την κωδική ονομασία «ΝΙΚΗ-4» για να ενισχύσουν τους μαχόμενους αδελφούς μας στην Κύπρο, που πολεμούσαν τον προαιώνιο εχθρό του Γένους, ο οποίος λίγες ώρες νωρίτερα είχε εισβάλει στην Κύπρο…

Δεν πρόλαβαν… Τα (φίλια) αντιαεροπορικά τους χτύπησαν ενώ προσέγγιζαν το αεροδρόμιο της Λευκωσίας και το αεροπλάνο τους συνετρίβη στην Μακεδονίτισσα. Οι 16 από τους επιβαίνοντες έμειναν εκεί, 42 ολόκληρα χρόνια, μαζί με το αεροπλάνο, να φυλούν τα αδέρφια τους στο Τύμβο που στήθηκε εκεί για θυμίζει σε όλους το αίμα και τις θυσίες των παλικαριών που στάθηκαν απέναντι στον Αττίλα το μαύρο καλοκαίρι του 1974.

Τώρα, ήρθε η ώρα να επιστρέψουν στα σπίτια τους, να έχουν τις πρέπουσες τιμες, να έχουν ένα καντήλι και να δώσουν στους συγγενείς τους την δυνατότητα να τους θυμιάζουν… Να έχουν ένα τάφο να πηγαίνουν… Ο λόγος για τους 15 Καταδρομείς και τον έναν Αεροπόρο, τα οστά των οποίων ταυτοποιήθηκαν μετά την ανασκαφή στον Ιερό χώρο της Μακεδονίτισσας και τα οποία θα επαναπατριστούν στις 4 Οκτωβρίου 2016.

Μεταξύ αυτών, βρίσκονται και δύο Κρήτες Καταδρομείς, ο Γιαννακάκης Κοσμάς του Εμμανουήλ από το Ζουνάκι Χανίων και ο Πρινιανάκης Στυλιανός του Εμμανουήλ από τους Στόλους Ηρακλείου

Στο Τατόι, η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, οι συγγενείς και οι φίλοι θα είναι εκεί για να τους υποδεχθούν, ενώ στη συνέχεια, ένας – ένας οι Ήρωές μας, θα πάρουν τον δρόμο για τα σπίτια τους, για τις ιδιαίτερες πατρίδες, για τις πόλεις και τα χωριά τους. Εκεί που κάθε συνειδητοποιημένος Έλληνας θα πρέπει να τους υποδεχθεί, να τους τιμήσει και να τους αποχαιρετίσει. Όπως πρέπει στους Ήρωες…

Ο Σύλλογος Κομμάντος ’74, με επιστολή που απέστειλε, ενημερώνει τα μέλη του για την εξέλιξη αυτή και τα καλεί να τιμήσουν τους συμπολεμιστές τους. Παράλληλα, αναφέρεται στις ημερομηνίες όπου θα πραγματοποιηθούν οι ταφές των πεσόντων, ενώ ευχαριστεί και τις τοπικές αρχές για τα μνημεία και τις προτομές που έχουν στηθεί σε πολλά σημεία της χώρας, για να θυμίζουν σε όλους τον αγώνα και τις θυσίες των Καταδρομέων και των Αεροπόρων της Έπιχείρησης «ΝΙΚΗ»....

Η επιστολή του Συλλόγου, αναφέρει τα εξής:

Προς -Συγγενείς πεσόντων Ηρώων συμπολεμιστών μας -Συμπολεμιστές μας -Συγγενείς θανόντων στην ειρήνη συμπολεμιστών μας -Δημάρχοντες γενέτειρων πεσόντων Ηρώων συμπολεμιστών μας, όπως αναφέρονται στο τέλος της επιστολής

Κοινοποίηση
-Σύλλογο Οικογενειών Πεσόντων Αεροπόρων -Πανελλήνιο Σύλλογο Συγγενών Αδήλωτων Αιχμαλώτων και Αγνοουμένων της Κυπριακής Τραγωδίας -Πανελλήνιο Σύνδεσμο Πολεμιστών ΕΛ.ΔΥ.Κ -Καταδρομικά και Κυπριακά Σωματεία Ελλάδας -Παγκύπριο Σύνδεσμο Εφέδρων Καταδρομέων -Φίλους του Συλλόγου μας -Δνσεις ΓΕΣ:ΔΕΝΔΙΣ και ΓΕΣ/ΔΕΠΑΘΑ

Θέμα: «Υποδοχή των οστών των πεσόντων στην Κύπρο την 22α Ιουλίου 1974 στην επιχείρηση «ΝΙΚΗ», δεκαπέντε (15) Ηρώων συμπολεμιστών μας και ενός (1) αεροπόρου στο αεροδρόμιο του Τατοΐου την Τρίτη 4 Οκτωβρίου».

Αγαπητοί συγγενείς, συμπολεμιστές και λοιποί νάστε πάντα καλά, από συγγενείς πεσόντων Ηρώων συμπολεμιστών μας πληροφορηθήκαμε, ότι την Τρίτη 4 Οκτωβρίου θα γίνει τελετή υποδοχής των οστών των παρακάτω δεκαπέντε (15) Ηρώων συμπολεμιστών μας και ενός (1) αεροπόρου και τέλεσης επιμνημόσυνης δέησης, στο αεροδρόμιο του Τατοΐου. (Τα οστά θα έρθουν την ίδια ημέρα από την Κύπρο)....

1. Αεροπόρος
Άνθιμος Ηλίας

2. Καταδρομείς
Αναστασόπουλος Ανδρέας του Μιχαήλ Χάβαρι Ηλείας
Γιαννακάκης Κοσμάς του Εμμανουήλ Ζουνάκι Χανίων
Γιαννάκος Στέφανος του Θωμά Παλαιοεκκλήσιο Καρδίτσας
Δαλαμάγκας Ηλίας του Δημητρίου Μεσοχώρι Λάρισας
Ζησιμόπουλος Αντώνιος του Γεωργίου Βάρκιζα Αττικής
Λιγδής Χρήστος του Λουκά Αταλάντη Φθιώτιδας
Μανιάτης Σπυρίδων του Βασιλείου Ζαχάρω Ηλείας
Μονιάς Αιμίλιος του Γεωργίου Παραβόλα Αιτωλοακαρνανίας
Νάκος Κωνσταντίνος του Γεωργίου Πλάτανος Τρικάλων
Πρινιανάκης Στυλιανός του Εμμανουήλ Στόλοι Ηρακλείου
Σκιαδαρέσης Νικόλαος του Χαραλάμπους Χαμόλακος Κεφαλληνίας
Τσάκωνας Ευάγγελος του Ανδρέα Κολιάκιο Αργολίδας
Τζουράς Σωτήριος του Ιωάννη Κορφές Καλαβρύτων
Χατζόπουλος Χρήστος του Αθανασίου Ελαφοχώρι Διδυμότειχο Έβρου
Χριστόπουλος Αθανάσιος του Ανδρέα Περιστέρι Αττικής


Επίσης μας γνώρισαν μέχρι σήμερα, ότι θα γίνουν οι κηδείες των οστών των πεσόντων Ηρώων συμπολεμιστών μας: Λιγδή Χρήστου στην Αταλάντη, 8 Οκτωβρίου ημέρα Σάββατο Πρινιανάκη Στυλιανού, 9 Οκτωβρίου ημέρα Κυριακή στους Στόλους Ηρακλείου και Χριστόπουλου Αθανάσιου, 4 Οκτωβρίου, ημέρα Τρίτη στο Περιστέρι....  


ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2016

27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1831 : ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΤΟ ΑΓΟΣ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;

Του Γιάννη Αλεξανδρόπουλου
Ιστορικού συνεργάτη
 
Πολλά έχουν ειπωθεί στην χώρα μας απο το 2010, όπου ήρθε και στην χώρα μας η οικονομική κρίση, για τα αίτια στα οποία οδήγησαν την χώρα μας σε αυτήν την κατάσταση. Πολλοί οικονομικοί ειδικοί – σωτήρες «γεννήθηκαν», νέα κόμματα και πολιτικοί σχηματισμοί δημιουργήθηκαν ή αναδημιουργήθηκαν και κυρίως, πολλοί νέοι φύγανε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ : http://aioniaellinikipisti.blogspot.gr/2016/09/27-1831.html

(ΦΩΤΟ) ΕΤΣΙ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΛΕΛΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ



ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

(ΒΙΝΤΕΟ) ''ΤΡΙΗΡΗΣ.ΤΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ'' ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΤΥ ΕΜΙΛΙΟ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ



ΠΕΡΙ ΑΛΟΣ
ΚΡΙΣΤΥ ΕΜΙΛΙΟ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ 
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ


ΠΡΩΤΗ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ...ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΕ!

Του Kων/νου Σαρδελή

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΤΟΛΜΗ» ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2001
 
Η Βουλή των Ελλήνων έχει χρέος, έστω και μετά θάνατον, έστω και μετά από εξήντα χρόνια, να ανακηρύξει τους Αρχιεπισκό­πους Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χρύ­σανθον (Φιλιππίδην, 1881-1949) και Δαμασκηνόν (Παπανδρέου, 1890-1949) ΑΞΙΟΥΣ του έθνους, τον δε Χρύσανθον πρώτον αντιστασιακόν, διότι πρώτος αυτός προέβαλε αντίσταση κατά των Γερ­μανών, αμέσως μετά την είσοδό τους στην Αθήνα.
Και να ανεγερθεί και στο Χρύ­σανθο ανδριάντας, πλάι σε κείνον του Δαμασκηνού, γιατί και οι δύο ανήκουν στις μεγάλες προσωπικότητες, όχι μόνο της Ελλαδικής Εκκλησίας αλλά και της νεώτερης ιστορίας μας γενικότερα.
Ο από Τραπεζούντος Χρύσανθος (μητροπολίτης Τραπεζούντος 1913- 1938), ο οποίος έγινε και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, το 1940, ανήκει στους κορυφαίους εκείνους ιεράρχες της Ελλάδας και του Ελληνισμού, που με την ισχυρή προσωπικότητά τους εσφρά­γισαν την εποχή τους αλλά και ετίμησαν μεγάλως την παράδοση του Γένους.
Υπήρξε ένας Νεομάρτυρας εν ζωή με την πράγματι ηρωική του στάση μπροστά στο Γερμανό Στρατηγό Στούμμε, όταν αμέσως μετά την είσοδο των Γερ­μανών στην Αθήνα επισκέφτηκε τον Αρχιεπίσκοπο Χρύσανθο και υποχρεώθηκε να παραμείνει όρθιος επειδή, επί τούτο, έμεινε όρθιος και ο Χρύσανθος. Επίσης αρνήθηκε να ορκίσει την πρώτη κατοχική Κυβέρνηση τού αντιστράτηγου Τσολάκογλου. Αλλά η στάση τού Χρυσάνθου δεν περιορίζεται σ’ αυτό. Ας δούμε, όμως, πρώτα πως ο Χρύσανθος αντιμετώπισε την κατάστα­ση μετά την κήρυξη τού Πολέμου (28 Οκτωβρίου 1940).cache_650x650_1_179024

Ο Χρύσανθος αμέσως κινητοποίησε ολόκληρη την Εκκλησία και καθοδήγη­σε τον κλήρο να συμπαρασταθεί στο μαχόμενο έθνος. Ίδρυσε,χωρίς καμιά κα­θυστέρηση, την «Πρόνοια Στρατευομένων» της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, γε­γονός που ανακούφισε τα στρατευμένα νιάτα μας. Και στην περίπτωση αυτή ο Χρύσανθος στάθηκε ο ίδιος και καλύτε­ρος, όπως και στην Τραπεζούντα.
Κάπου δύο χιλιάδες άνδρες και γυ­ναίκες επιστράτευσε και συνέλεξε πολ­λά εκατομμύρια για τις οικογένειες των στρατευθέντων, ενώ επισκεπτόταν συνεχώς τους νοσηλευόμενους τραυματίες και οργάνωσε ειδική ομάδα από ιερείς για τις θρησκευτικές ανάγκες των στρα­τιωτών.
Ξεχωριστό τμήμα της «Πρόνοι­ας» διεξήγαγε πατριωτική αλληλογρα­φία και αποστολή δεμάτων και θρη­σκευτικών βιβλίων και εντύπων, για την ενίσχυση τού φρονήματος των στρα­τιωτών.
Με την υποδούλωση και την είσοδο των εχθρικών στρατευμάτων στη χώρα, ο Χρύσανθος ακολούθησε την μακραίω­νη παράδοση της Εκκλησίας: έμεινε μα­ζί με το ποίμνιό του, να αγωνιστεί μαζί του με όλες τις συνέπειες που συνεπάγετο τούτο. Γιατί κανείς κληρικός δεν εγκατέλειψε ποτέ το ποίμνιό του, ιδιαί­τερα τέτοιες ώρες.
Δύο πολύ γνωστά παραδείγματα: τού Οικουμενικού Πατριάρχη Γρηγορίου τού Ε’ και τού Μητροπολίτη Σμύρ­νης Χρυσοστόμου, και οι δύο ιερομάρτυρες και εθνομάρτυρες τού Γένους.
Ο Χρύσανθος δε σε πρόταση τού Βασιλέως Γεωργίου Β’ να αναχωρήσει μαζί με την κυβέρνηση, απάντησε όπως θα απα­ντούσε κάθε κληρικός, από τού Οικου­μενικού Πατριάρχη ως τού τελευταίου Ιερέα: «Η θέσις μου ως εθνάρχη είναι να παραμείνω εδώ, δια να προστατεύσω τον ελληνικόν λαόν». Αυτός είναι ο κα­λός ποιμήν, που θυσιάζει τη ζωή του υπέρ των προβάτων.
ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
Στο ημερολόγιο τού Χρυσάνθου δια­βάζουμε:
«24 Απριλίου 1941. Έρχονται εις επίσκεψίν μου ο Νομάρχης Αττικοβοιωτίας κ. Πεζόπουλος και ο Δήμαρχος κ. Πλυτάς κατ’ εντολήν τού Υφυπουργού Ασφαλείας κ. Μανιαδάκη, δια να μοι είπουν ότι μετά των ανωτέρω δύο και τού Φρουράρχου Αθηνών Στρατηγού Καβράκου θα παραδώσωμεν την πόλιν εις τους Γερμανούς.

Απήντησα ότι εις το έργον τούτο ουδεμίαν θέσιν έχει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών. Νομίζω, μάλι­στα, ότι και σεις οι άλλοι είσθε πολλοί, και ότι θα έφθανεν εις κατώτερος αξιω­ματικός δια να είπη εις τους Γερμανούς ότι η πόλις δεν αμύνεται και ότι είναι ελεύθεροι να εισέλθουν. Επέμεινον και επανέλαβον ότι έργον του Αρχιεπισκό­που είναι όχι να υποδουλώνη αλλά να ελευθερώνη.
Πλην τούτου, είναι ενδεχό­μενον να συμπεριφερθούν οι Γερμανοί περιφρονητικώς και να στείλουν κανένα ανθυπολοχαγόν δια να συνεννοηθή μετά τού Αρχιεπισκόπου, όπερ θα είναι εξευτελιστικόν δια το αξίωμα τού Αρχιεπισκόπου
. Ενθυμούμαι ότι το 1916, ότε ήμην Μητροπολίτης Τραπεζούντος και προσωρινός Διοικητής τού τόπου, και επί τη προσεγγίσει των Ρώσων, οίτινες ήρχοντο εις Τραπεζούντα ως ελευθερωταί και όχι ως δουλωταί, πάλιν δεν μετέβην ο ίδιος να παραδώσω την πόλιν, αλλά έστειλα ένα απλούν πολίτην μετά τού Αμερικανού Προξένου, οι οποίοι είπον απλώς εις τους Ρώσους ότι δεν αμύνεται η πόλις και ότι είναι ελεύθεροι να εισέλθουν. Δεν βλέπω λοιπόν τον λό­γον δια τον οποίον πρέπει ο Αρχιεπί­σκοπος να παραδώση τώρα την πόλιν εις τους Γερμανούς.Ταύτα παρακαλώ να διαβιβασθούν εις τον κ. Μανιαδάκην.»
«ΕΠΕΣΑ ΕΙΣ ΤΟ ΚΡΕΒΒΑΤΙ ΚΑΙ ΕΚΛΑΥΣΑ ΠΙΚΡΟΤΑΤΑ»
Στις 27 Απριλίου 1941 διαβάζουμε στο ημερολόγιο τού Χρυσάνθου μεταξύ των άλλων:
«….Μετά δύο ώρας έρχεται εις γραμματεύς τού Δημαρχείου και μοι λέγει ότι ο Γερμανός Στρατηγός ερωτά ποίαν ώραν δύναται να με επισκεφθή εις την Μητρόπολην ….Απήντησα ότι δύναται να έλθη εις τας 4μ.μ. Περί την 4ην μ.μ. έρχεται ο Στρατηγός τού Δευτέρου Σώματος Στρατού Stumme συνοδευόμενος από τον Klemm, Στρατιωτικόν Ακόλουθον της Γερμανικής Πρεσβείας, Γερμανολεβαντίνος εκ Σμύρνης, όστις επί τέσσερα έτη κατεσκόπευε την Ελλάδα και τον ελληνικόν στρατόν, και από τον νεοδιορισθέντα Γερμανόν Φρούραρχον Αθηνών

. Τους υποδέχομαι εντός τού Συνοδικού με αθυμίαν και κατήφειαν. Πως να αρχίσω την συνομιλίαν; Φαίνεσθε, τού λέω, κουρασμένος. Ναι, απαντά. Βρήκαμε γέφυρας και δρόμους κατεστραμμένους. Τα κατέστρεψαν οι Άγγλοι. Ποιος θα τα επανορθώση; Οι Άγγλοι οφείλουν να πληρώσουν. Θα πληρώσει όποιος νικηθή, λέγω. Κατά την διαδρομήν ημών δια της Ελλάδος με ευχαρίστησιν παρετήρησα ότι πολλοί ομιλούν γερμανικά. Ναι, τού είπα, υπήρχον πολλοί, οίτινες ήσαν θαυμασταί τού γερμανικού πολιτισμού˙ άλλ’ άφ’ ότου εκήρυξεν η Γερμανία τον πόλε­μον κατά της Ελλάδος, θα έμειναν ολί­γοι ή κανείς.
Πράγματι, έχει λυπήσει πο­λύ τον ελληνικόν λαόν διότι η Γερμανία αναιτίως εκήρυξε τον πόλεμον κατά της Ελλάδος· διατί τον εκήρυξεν; Αυτά, απαντά, είναι ζητήματα πολίτικης. Εις τον δρόμον, λέγει, μας έρραιναν με άνθη. Αυτοί, τού απαντώ, βεβαίως δεν ήσαν Έλληνες. Επείγει, τω λέγω, το ζήτημα τού επισιτισμού τού τόπου.
Θα έλθη, απαντά, προσεχώς ιδιαιτέρα επι­τροπή επισιτισμού. Και τώρα, τω λέγω, που θα υπάγετε; Όπου διατάξει ο Φύρερ, απαντά, διότι ημείς δεν κάμνομεν τίποτε εκτός εκείνου το οποίον διατάσσει ο Φύρερ…. Προσέξατε, Στρατηγέ μου, να μη τραυματίσητε την υπερηφάνειαν τού ελληνικού λαού….»
«ΑΛΛΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΝ ΔΕΝ ΔΥΝΑΜΑΙ ΝΑ ΟΡΚΙΣΩ»
«…. Προς το εσπέρας έρχεται εις επίσκεψίν μου ο κ.Πλάτων Χατζημιχάλης …. και μοι αναγγέλει ότι εσχηματίσθη Κυβέρνησις υπό τού Τσολάκογλου…Τω απήντησα ότι λυπούμαι πολύ…. Οπωσ­δήποτε, απαντά, ημείς υπεγράψαμεν το συμβόλαιον και η Κυβέρνησις εσχηματί­σθη…. και παρακαλεί (ο Τσολάκογλου) να έλθετε να [την] ορκίσετε αύριον το πρωΐ η ώρα 9.

Απαντώ ότι η Εθνική Κυβέρνησις, την οποίαν ώρκισα, εξακο­λουθεί να υφίσταται και να συνεχίζη τον πόλεμον. Άλλην Κυβέρνησιν δεν δύναμαι να ορκίσω· πλην τούτου, δεν γνωρίζω τι εγράφη και υπεγράφη εις το μετά των Γερμανών συμβόλαιον, και δεν γνωρίζω εάν αύριον κατ’ εντολήν των Γερμανών δεν θα αποκηρύξητε την μετά των Άγγλων συμμαχίαν μας, όπερ εθνικώς θα είναι ολεθριώτατον.
Εις τοιαύτας δε υπόπτους και αντεθνικάς ενεργείας δεν είναι δυνατόν να δώση η Εκκλησία τον όρκον και την ευλογίαν της. Η Εκκλησία πρέπει να μένη μα­κράν από τοιαύτα πράγματα. Εγώ το εννόησα, λέγει ο κ. Χατζημιχάλης, και όταν αύριον έλθουν και άλλοι εκ της Κυβερνήσεως, δώσατέ το να το εννοή­σουν. Περιττόν, τω λέγω, να έλθουν άλλοι. Σας παρακαλώ να είπητε όσα σάς είπα εις την σχηματισθείσαν Κυβέρνησιν και ελπίζω ότι θα πεισθούν όλοι τους ότι έχω δίκαιον. Εφ’ ω απήλθεν ο κ.Χατζημιχάλης η δε κατέχουσά με άθυμία και λύπη είναι απερίγραπτος.»
ΕΚΘΡΟΝΙΖΕΤΑΙ
Αποτέλεσμα ήταν ο ηρωικός Ιεράρ­χης να εκθρονιστεί, γιατί αρνήθηκε να ορκίσει τη Κατοχική Κυβέρνηση Τσολάκογλου. Αυτό γίνεται την 2αν Ιουνίου 1941. Την Κυβέρνηση όρκισε κάποιος ιερεύς, το δε Χρύσανθο διαδέχτηκε ο μέγας, επίσης, Δαμασκηνός, τού οποίου το εθνικό, κοινωνικό και πνευματικό έργο κατά την κατοχή, ιδιαίτερα στη διάσωση των Εβραίων, υπήρξε τεράστιο και μο­ναδικό σ’ ολόκληρη την Ευρώπη.

Η ίδρυση της Εκκλησιαστικής Οργανώσεως της περίφημης και σωτή­ριας Χριστιανικής Αλληλεγγύης, επετέλεσε μέγα κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο. Ηρωικές και άξιες της παραδόσεως τού Γένους υπήρξαν και οι παραστά­σεις του ενώπιον των αρχών Κατοχής για την διάσωση από βέβαιο θάνατο (εκτέλεση) πατριωτών.
Υπήρξε και ο Δαμασκηνός ένας αληθινός Εθνάρχης, τού οποίου την προσφορά εξετίμησαν μεγάλως και οι σύμμαχοι.
Εμείς εδώ περιοριστήκαμε περισσό­τερο στον Χρύσανθο, για τον οποίο τα γεγονότα γύρω από τις πρώτες τραγικές εκείνες στιγμές είναι ολιγότερο γνωστά.
Άλλωστε η Κατοχή -και ο Δαμασκηνός δρα κατά την περίοδο αυτή, κυρίως- είναι ένα νέο κεφάλαιο, που μπορεί να μας απασχολήσει άλλοτε, πάντοτε σε σχέση με την προσφορά της Εκκλησίας υπό τον Αρχιεπίσκοπον Δαμασκηνόν.

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
VETERANOS

Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΛΑ ΒΥΡΩΝΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΓΓΟΝΗ ΤΗΣ ΗΡΩΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟ-ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΟΜΗ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΛΕΛΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ

Με βαθιά θλίψη η κ. Λέλα Βύρωνος Καραγιάννη εγγονή της Ηρωίδας, καθώς και τα μέλη του Συνδέσμου Ελλήνων Πολιτών, Φίλων και Απογόνων της Εθνικής Οργάνωσης Φυγαδεύσεων και Πληροφοριών «ΛΕΛΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ - ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ 1941-1944» καταγγέλλει τον αποτρόπαιο βανδαλισμό-αποκεφαλισμό που έγινε στην προτομή της Ηρωίδας της Εθνικής Αντίστασης ΛΕΛΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, στον πεζόδρομο της οδού Τοσίτσα δίπλα στο Πολυτεχνείο.
Η Λέλα Καραγιάννη, μητέρα 7 παιδιών η οποία είχε το ΑΝΑΣΤΗΜΑ να ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙ ΕΜΠΡΑΚΤΑ στον Γερμανο-Ιταλικό άξονα και να δώσει ακόμα και την ΖΩΗ της, για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ και την ΑΝΘΡΩΠΙΑ, δολοφονείται πάλι σήμερα από άγνωστους στο κέντρο των Αθηνών! Μία Ηρωίδα που υπήρξε πρωτίστως ΕΛΛΗΝΙΔΑ και στήριξε όλες τις Αντιστασιακές Οργανώσεις ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης.

Η οργάνωσή της "Μπουμπουλίνα" συνέβαλε σημαντικά στην ΗΤΤΑ του άξονος, γι΄ αυτό τιμήθηκε ΩΣ ΗΡΩΪΔΑ ΚΑΙ ΜΑΝΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ. Η «εκτέλεσή» (ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ) της από τους Γερμανούς κατακτητές στις 8 Σεπτεμβρίου 1944 μαζί με άλλους 59 Έλληνες, αποτελεί μια ακόμη ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟ της ανελευθερίας και του ολοκληρωτισμού! Η σημερινή όμως πράξη ΞΕΠΕΡΝΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΝΑΖΙ!!! ΝΤΡΟΠΗ!!!
Ο Σύνδεσμός μας είναι αποφασισμένος να αποκαταστήσει την ντροπή και να εντείνει ακόμα περισσότερο τον αγώνα του για την Ιερή μνήμη της Ηρωίδας αλλά και των Ιδανικών της.
 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Πρόεδρος και Εγγονή


ΛΕΛΑ ΒΥΡΩΝΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ


ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ Ο ΤΟΥΡΚΟΦΑΓΟΣ : Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΤΟΥ '21 ΠΟΥ ΖΗΤΙΑΝΕΥΕ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΠΕΘΑΝΕ ΠΑΜΠΤΩΧΟΣ.

Του Βασίλη Κουτουζή, Δημοσιογράφου ερευνητή

Ο Σταματελόπουλος ή πιο γνωστός Νικηταράς, ήρωας από τους λίγους της Επαναστάσεως του 1821, πέθανε στην  «ψάθα» ζητιανεύοντας στα σοκάκια του Πειραιά.
     Η αρμόδια αρχή που χορηγούσε τις θέσεις στους επαίτες, είχε ορίσει για τον ήρωα – επαίτη μια θέση κοντά στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα η εκκλησία της Ευαγγελίστριας και του επέτρεπε να επαιτεί κάθε Παρασκευή!



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ : http://aioniaellinikipisti.blogspot.gr/2016/09/21.html

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.