Κυριακή, 24 Ιουλίου 2016

ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΤΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ


Του Γεωργίου Καραμαδούκη
Στο παρόν άρθρο θα αναφερθούμε συνοπτικώς στους τρεις ογκόλιθους της ελληνικής φιλοσοφίας, τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Ο Σωκράτης λοιπόν υπήρξε θύμα της θαυμαστής αθηναϊκής δημοκρατίας, διότι την κατέκρινε. Ο μέγιστος των φιλοσόφων πίστευε στους επαΐοντες, δηλαδή ότι πρέπει να κυβερνούν αυτοί οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι στην τέχνη/επιστήμη της πολιτικής. Στον διάλογο του με τον Αλκιβιάδη παρομοιάζει την πόλη με το πλοίο και αναφέρει πως αν ο κυβερνήτης του πλοίου δεν έχει ορθή σκέψη και αρετή θα οδηγήσει το πλοίο στην καταστροφή. Επίσης συμβούλευε τον Αλκιβιάδη να περιφρονεί το πλήθος, διότι αυτό αποτελείται από ανθρώπους που είναι κατώτεροι πνευματικά από αυτόν.

Ο Πλάτων είναι επίσης αντιδημοκράτης και μάλιστα κατέτασσε την Δημοκρατία στο προτελευταίο από τα χειρότερα πολιτεύματα. Χείριστο θεωρούσε την τυραννία και το καλύτερο την Αριστοκρατία. Στην περίφημη πολιτεία του αυτοί που άρχουν είναι οι φιλόσοφοι. Κατόπιν ακολουθούν οι φύλακες (αυτοί δηλαδή που εποπτεύουν για την εφαρμογή των νόμων των φιλοσόφων) και τέλος οι δημιουργοί που είναι ο απλός λαός.

Ο φιλόσοφος θεωρούσε πως η Δημοκρατία είναι ισοπεδωτική και εξισώνει τους ενάρετους πολίτες με τους κατώτερους. Χαρακτηριστικά αναφέρει στην Πολιτεία: «[…] η Δημοκρατία και ως φαίνεται, μπορεί να είναι ευχάριστο καθεστώς και αναρχικό και πολυποίκιλο αφού προσφέρει όμοια την ισότητα σε ίσους και ανίσους».



Αντιδημοκρατικές απόψεις όμως, συναντάμε και στον Αριστοτέλη, ο οποίος θεωρούσε πως τρία ήταν τα ορθά πολιτεύματα:...



α) Βασιλεία β) Αριστοκρατία γ) Πολιτεία.

Ως παρεκτροπές αυτών των πολιτευμάτων ανέφερε τα ακόλουθα πολιτεύματα: α) Μοναρχία β) Ολιγαρχία γ) Δημοκρατία. Δηλαδή ο φιλόσοφος πιστεύει ότι η Δημοκρατία είναι η παρεκτροπή του ορθού πολιτεύματος της Πολιτείας και αυτό διότι στην Δημοκρατία την εξουσία την ασκούν πολλοί αλλά όχι για το γενικό καλό, αλλά για το καλό των πολλών. Έτσι αφήνουν αδικημένους τους λίγους, τους οποίους και απομυζούν οι πολλοί. Επιπρόσθετα ο Αριστοτέλης ήταν αυτός που όρισε το πολίτευμα της Αριστοκρατίας ως αυτό που άρχουν οι άριστοι κατά την απόλυτη αρετή άνδρες

Ο ίδιος θεωρούσε πως το καλύτερο πολίτευμα είναι το μέσο πολίτευμα, δηλαδή αυτό στο οποίο η μεσαία τάξη είναι τέτοια που μπορεί να απορροφά τους κραδασμούς της πλούσιας και της φτωχής τάξεως. Συμπλήρωνε όμως, ότι αυτό το πολίτευμα δεν μπορούσε να εφαρμοστεί ούτε σε καθεστώς Oλιγαρχίας ούτε σε καθεστώς Δημοκρατίας. Πίστευε στην αξία των ενάρετων πολιτών και για αυτό υποστήριζε πως: «Διότι θα αδικηθούν καταφώρως εάν θεωρηθούν άξιοι να απολαύσουν τα ίσα προς τους άλλους πολίτες, καίτοι είναι τόσο πολύ άνισοι (ανώτεροι) κατά την αρετή και την πολιτική ικανότητα εν σχέσει προς τους άλλους πολίτες Διότι ο τοιούτου είδους πολίτης είναι φυσικό να είναι ως εις θεός εν μέσω ανθρώπων».

Είναι λοιπόν καιρός να κατανοήσουμε πως οι Έλληνες μεγαλούργησαν με αντιδημοκρατικά πολιτεύματα και πως οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι για τους οποίους είμαστε τόσο υπερήφανοι καταδίκαζαν την αρχαία δημοκρατία.
Ας βαδίσουμε λοιπόν στις πολιτειακές τους αντιλήψεις για να βγούμε από το αδιέξοδο του αγγλικού κοινοβουλευτισμού. Σε μια τέτοια λογική συνδυασμού αρχαιοελληνικών θεσμών και καποδιστριακού πολιτεύματος δομώ την πολιτειακή μου πρόταση, στο βιβλίο μου Αριστοκρατία. Αγωνιστείτε για την αλλαγή του πολιτεύματος, υπάρχει και η Αριστοκρατία.... 


ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.