Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2015

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ : Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΣΩΣΕ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΦΑΛΤΑΪΤΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΦΑΓΗ 5000 ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΝΙΚΟΜΗΔΕΙΑΣ ΤΟ 1921

ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ
(Από την Άννα Φαλταϊτς)

Στα ρεπορτάζ του από την Νικομήδεια, ο Κώστας Φαλτάϊτς έδωσε αρκετές φορές ανατριχιστικότατες λεπτομέρειες από τις μεθόδους «εκκαθάρισης» που χρησιμοποιούσαν τα κεμαλικά στρατεύματα κατά των χριστιανικών πληθυσμών, μεταφέροντας πάντα μαρτυρίες επιζησάντων. Η μαρτυρία που ακολουθεί, συμπεριλαμβάνεται και στο βιβλίο «Αυτοί είναι οι Τούρκοι».

Εμπρός, Πέμπτη 3 Ιουνίου 1921
Το «Εμπρός» εις το μέτωπον
Η φρικωδεστέρα ελληνική τραγωδία
Η τουρκική θηριωδία εις τον κολοφώνα της
Πως εξοντώθησαν 5000 Έλληνες
Η σπαρακτική διήγησις της μόνης σωθείσης
Σκηναί απεριγράπτου φρίκης, τρόμου, αίματος
Του πολεμικού απεσταλμένου του «Εμπρός»
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΔΩ

Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ:Η ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΤΟΥ ΦΙΛΩΤΑ ΚΑΙ Ο ΦΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΜΕΝΙΩΝΑ

Βιβλιογραφία
Αρριανός Γ.26-27
Διόδωρος ΙΖ.79-80.1-4, ΙΗ.17.8
Πλούταρχος Αλέξανδρος 49.3-κ.ε
Πολύαινος Δ.3.19
Κούρτιος 4.6.7-7.2, 35-κ.ε, 8.7-9, 7.2.35-κ.ε
Ιουστίνος 12.5.3, 6-8

Το φθινόπωρο του 330 π.Χ., ενώ η στρατιά του Μεγ. Αλεξάνδρου βρισκόταν στην Φράδα της Μαργιανής, κάποιος ονόματι Λίμνος από τη Χαλάστρα της Μακεδονίας, αποφάσισε να σκοτώσει τον Αλέξανδρο και προσπαθούσε να πείσει τον Νικόμαχο, έναν από τους παίδες της ακολουθίας να τον βοηθήσει.




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΜΝΗΜΗ ΗΡΩΩΝ : ΟΝΗΣΙΦΟΡΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ

Ονησιφόρου Ανδρέας
Γεννήθηκε στο χωριό Κολόσσι, της επαρχίας Λεμεσού, το 1934.
Φονεύθηκε από Άγγλους στις 13 Φεβρουαρίου 1956, στο χωριό του.
Γονείς : Μαρία και Χαράλαμπος Ονησιφόρου
Αρραβωνιαστικιά : Ηλιάδα Ανδρονίκου
Ο Ανδρέας Ονησιφόρου τελείωσε το δημοτικό σχολείο του χωριού του και αποφοίτησε από σχολή μέσης παιδείας. Ήταν υπάλληλος στο τμήμα αρχαιοτήτων και εργαζόταν ως φύλακας στο Φρούριο Κολοσσίου. Εντάχθηκε στην ΕΟΚΑ με το ξεκίνημα του αγώνα και συνεργαζόταν με την οικογένεια μακρινού του θείου στην κατασκευή βομβών.
Στις 13 Φεβρουαρίου 1956 οι κάτοικοι Κολοσσίου είχαν συμπλακεί για δεύτερη φορά με τους στρατιώτες, που ήλθαν και κατέβασαν την ελληνική σημαία από το δημοτικό σχολείο του χωριού τους, την οποία είχαν υψώσει αναμένοντας τους Άγγλους, για να τους επιτεθούν. Τους επιτέθηκαν οργανωμένα οι γυναίκες. Οι στρατιώτες πυροβολούσαν στον αέρα. Ο Ανδρέας πέταξε το σακάκι του με τα διακριτικά του κυβερνητικού υπαλλήλου σε ένα φούρνο, για να μη τον υποχρεώσουν οι Άγγλοι να κατεβάσει εκείνος τη σημαία και ενεπλάκη στο λιθοβολισμό με την δεκαοχτάχρονη συναγωνίστριά του Ελένη Φιλίππου. Οι στρατιώτες πυροβόλησαν στο πόδι την Ελένη, την οποία είχαν εντοπίσει ότι πρωτοστατούσε στην προηγούμενη επίθεση. Η μητέρα της, που ήταν δίπλα της, τη σήκωσε στην αγκαλιά της και το πόδι της κρεμόταν κομμένο. Όρμησε ο Ανδρέας μέσα στο κακό και την άρπαξε από τα χέρια της. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή τον πυροβόλησαν από πολύ κοντά, σημαδεύοντάς τον στο στήθος. Μεταφέρθηκαν και οι δυο σε κλινική της Λεμεσού, όπου η Ελένη παρέμεινε για νοσηλεία για την οποία ο γιατρός αρνήθηκε να πάρει χρήματα. Οι κάτοικοι του χωριού πήγαν ομαδικά και δούλεψαν στα κτήματα του γιατρού, για να ανταποδώσουν την προσφορά του.
Η κηδεία του Ανδρέα Ονησιφόρου έγινε σε ατμόσφαιρα εθνικής έξαρσης. Τρεις μήνες αργότερα τον ακολούθησε στον τάφο η αρραβωνιαστικιά του, η οποία αμέσως μετά το θάνατό του προσβλήθηκε από λευχαιμία.
 
http://www.eoka.org.cy/


ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΤΟ «ΞΥΛΙΝΟ» ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ

Μια σημαντική πρωτοβουλία το οποίο θα αναδείξει το «ξύλινο» ναυάγιο της Ρόδου αναλαμβάνει το ΤΕΙ Αθηνών το οποίο τώρα αναζητά εξειδικευμένους συνεργάτες για να μπορέσει να υλοποιήσει τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου προγράμματος.
Η δράση αυτή θα περιλαμβάνει :
- Τον Οπτικοακουστικό σχεδιασμό χώρου έκθεσης για την μουσειολογική ανάδειξη των κινητών ευρημάτων του ναυαγίου της Ρόδου.
- Υλοποίηση της οπτικοακουστικής παρουσίασης στο χώρο έκθεσης.
- Φωτογράφηση και οργάνωση του οπτικού υλικού των εργασιών συντήρησης των ευρημάτων του ναυαγίου της Ρόδου, τα οποία πρόκειται να ενταχθούν στην έκθεση της Ρόδου.
- Βιντεοσκόπηση και οργάνωση του οπτικοακουστικού υλικού των εργασιών συντήρησης των ευρημάτων του ναυαγίου της Ρόδου, τα οποία πρόκειται να ενταχθούν στην έκθεση της Ρόδου και επεξεργασία και σύνθεση οπτικοακουστικού υλικού από τις εργασίες συντήρησης.
Πότε και πως αναδείχθηκε το σπουδαίο ναυάγιο
Το ναυάγιο αυτό, είχε εντοπίσει και είχε υποδείξει στην αρχαιολογική υπηρεσία το 2007 και 2008 αντίστοιχα, ο επαγγελματίας δύτης κος Βασίλης Μαντικός. Τα πρώτα ευρήματα που είχαν εντοπιστεί στη Ρόδο, τον Νοέμβριο του 2007 και τον Ιανουάριο του 2008 αντίστοιχα σύμφωνα με πληροφορίες των τοπικών μέσων ενημέρωσης (ποτέ δεν ανακοινώθηκε κάτι επισήμως) αντιστοιχούσαν σε έναν αμύθητο θησαυρό: 3.000 χρυσά νομίσματα, αμφορείς, σπαθιά και μικρά κανόνια και όπλα.

[Πηγή: Η Ροδιακή
The Archaeology News Network, anaskafi.blogspot.com]


Η ΕΥΡΩΠΗ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Δημοσιογράφος - Συγγραφέας - Τουρκολόγος

Είναι πολλοί στην χώρα μας που θεωρούν την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ στην αρχή και στη συνέχεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα στην Ευρωζώνη, ότι ήταν το μεγαλύτερο μεταπολεμικό επίτευγμα στην ελληνική ιστορία.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

(ΒΙΝΤΕΟ) 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015:ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ, ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ, ΕΣΥ ΚΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΜΑΣ - ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Γράφει ο Βασίλειος Στυλιανέσης
Διαχειριστής του ιστολογίου Αιώνια Ελληνική Πίστη

26 Φεβρουαρίου 2015.Πέρασε ένας χρόνος που η αγαπημένη μητέρα η κυρα Παρασκευή η Ελληνίδα μάνα όπως την έλεγα έφυγε από την ζωή.
Τις τελευταίες ημέρες αναρωτιόμουν αλήθεια πώς πέρασε τόσο γρήγορα ο καιρός; Και πράγματι τρομερά συναισθήματα έζησα με το γεγονός αυτό να με συνοδεύει κάθε μέρα.Υπήρχαν στιγμές που με έπαιρνε το συναίσθημα λίγο κάτω δακρύζοντας και κλαίγοντας,άλλες φορές η καρέκλα μιας εκκλησίας ήταν συντροφιά στο να σκέφτομαι και να επικοινωνώ μιλώντας μαζί της αλλά και με τον πατέρα μου που είναι σίγουρα μαζί, άλλες φορές να κάνω κάποιες επιθυμίες πράξη όπως για παράδειγμα το οδοιπορικό στον Αγ.Αντώνιο στο Κόρθι της Άνδρου μαζί με τον φίλο και εξάδελφό μου Νίκο,η συμπαράσταση που μου έδειχνε κάθε στιγμή η σύζυγός μου, οι κουβέντες με τ΄αδέρφια μου, οι σοφές κουβέντες από δύο (2) πολύ αδελφικούς φίλους και άλλα πολλά.Το σίγουρο είναι ότι αυτή η χρονιά με έκανε ακόμη πιο έμπειρο άνθρωπο.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ που συζητάγαμε και τις κουβέντες που μου έλεγε΄΄Είμαι πολύ υπερήφανη για σένα.Να αγαπάς τις ιδέες σου, την πατρίδα, να προσέχεις τα αδέρφια σου, τη γυναίκα σου, και σε ικετεύω να μην εκνευρίζεσαι και να μην τσακώνεσε΄΄.
Τέλος έχω την ανάγκη να μοιραστώ τα παραπάνω συναισθήματα μαζί σας μουσικά μέσω ενός οράματος που είδε η αδερφή μου..Δηλ την μητέρα να ανεβαίνει τις σκάλες στον ουρανό φορώντας ένα άσπρο φόρεμα και φτάνοντας στην πύλη του παραδείσου να την περιμένει ο πατέρας μας και γύρω γνωστοί και άγνωστοι να την χειροκροτούν και να την καλωσορίζουν .....
ΜΑΝΑ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΣΥ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΜΟΥ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΜΑΣ

 
   

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015

Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

Του Νίκου Ε. Καραγιαννακίδη
ιστορικού,υποψήφιου διδάκτωρ Ιστορίας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο,
nikhistor@gmail.com, blog: nikhistor.blogspot.com
 
(αναδημοσίευση από την έκδοση του Δήμου Καβάλας "Στοιχεία Ιστορίας του Νομού Καβάλας")

Η Καβάλα ενσωματώθηκε στο νεοελληνικό κράτος με μεγάλη καθυστέρηση και έπειτα από πολλές περιπέτειες.
Τον Οκτώβριο του 1912 Ελλάδα, Σερβία και Βουλγαρία συμμαχούν και κηρύσσουν πόλεμο εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με σκοπό την εκδίωξη των κατακτητών από τα Βαλκάνια και την απελευθέρωση των «αλύτρωτων αδελφών» τους, οι οποίοι ζούσαν σε περιοχές εκτός των εθνικών ορίων.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΘΕΜΑ ΕΔΩ

ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΚΟΠΙ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ

Από το βιβλίο του Λάζαρου Ευπραξιάδη ΠΡΟΚΟΠΙ ΚΑΠΑΔΟΚΙΑΣ Μ.ΑΣΙΑΣ..

Όπως στα χωριά και της πόλης στην  Ελλάδα έτσι και στο Προκόπι της Καππαδοκίας οι Προκοπιείς γιόρταζαν τις απόκριες, δύο εβδομάδες προ της Σαρακοστής ήσαν οι απόκριες.  Η πρώτη εβδομάδα ήτο κρεατοαποκριά  (Έτ χαφτασή). Όλη την εβδομάδα έτρωγαν κρέας και κρεατινά χωρίς εξαίρεση της Τετάρτης και της Παρασκευής. Η δεύτερη εβδομάδα ήταν της Τυρινής (Πεΐνίρ χαφτασή).


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΝΙΚΟΛΑΚΗ ΕΦΕΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1913)

Ο Νικολάκη Εφέντης, του οποίου το πραγματικό όνομα, κατά πάσα πιθανότητα, ήταν Νικόλαος Μιζαντζιόγλου, ανήκε στους πολλούς ομογενείς μας αξιωματικούς του Τουρκικού Στρατού στα Ιωάννινα και υπηρετούσε ως Λοχαγός (κατ΄ άλλους ως Υπολοχαγός) του Μηχανικού, και ήταν συνεργάτης του Γκολτς Πασά κατά την κατασκευή των Οχυρών Μπιζανίου και μετά του ανετέθη η συντήρησή τους.



Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2015

21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1913 : Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Πηγή: Επίτομη Ιστορία των Βαλκανικών Πολέμων 1912 - 1913
Τόμος Β΄
Γενικό Επιτελείο Στρατού/Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού

Ο Ελληνικός Στρατός του 1912, διαθέτοντας σχετικά περιορισμένες δυνάμεις και όντας υποχρεωμένος να διεξάγει επιχειρήσεις σε δύο μέτωπα, της Μακεδονίας και της Ηπείρου, δεν ήταν δυνατό να αναλάβει επιθετικές ενέργειες ταυτόχρονα και προς τις δύο αυτές κατευθύνσεις. Έτσι αποφασίστηκε να δοθεί προτεραιότητα στην απελευθέρωση της Μακεδονίας, αφού το επέβαλλαν σοβαροί εθνικοί λόγοι.

Στην Ήπειρο διατέθηκε αρχικά δύναμη μιας μεραρχίας περίπου, υπό τον Αντιστράτηγο Σαπουντζάκη Κωνσταντίνο, με αμυντική κυρίως αποστολή που απέβλεπε στην εξασφάλιση της μεθορίου, η οποία άρχιζε από το Άκτιο (στον Αμβρακικό κόλπο), περνούσε από την Άρτα και κατέληγε στα Τζουμέρκα, συνολικού αναπτύγματος 150 χιλιομέτρων περίπου.

Παρ' όλα αυτά, με την έναρξη του πολέμου, οι ελληνικές δυνάμεις στην Ήπειρο (Στρατός Ηπείρου) πέρασαν τον Άραχθο και αφού κατέλαβαν, μετά από σύντομο αγώνα, διάφορα δεσπόζοντα υψώματα στα βορειοδυτικά της Άρτας, προέλασαν προς την Πρέβεζα την οποία απελευθέρωσαν στις 21 Οκτωβρίου και την οργάνωσαν ως βάση εφοδιασμού τους.

Μετά τις παραπάνω επιτυχίες, αλλά και την ευμενή εξέλιξη των επιχειρήσεων στη Μακεδονία, το Υπουργείο Στρατιωτικών ενίσχυσε το Στρατό Ηπείρου με διάφορες μονάδες από το μακεδονικό μέτωπο και το εσωτερικό και μετέβαλε την αποστολή του από αμυντική σε επιθετική.

Επακολούθησαν σκληροί αγώνες, στη διάρκεια των οποίων τα ελληνικά τμήματα κατέλαβαν στις 28 Οκτωβρίου την ισχυρή τοποθεσία Πέντε Πηγάδια και συνέχισαν προς την πεδιάδα των Ιωαννίνων, όπου είχε συγκεντρωθεί ο όγκος των τουρκικών δυνάμεων. Παράλληλα, άλλα ελληνικά τμήματα, που εξόρμησαν από την περιοχή της Καλαμπάκας, απελευθέρωσαν στις 31 Οκτωβρίου το Μέτσοβο.

Στο μεταξύ όμως οι συνθήκες του αγώνα είχαν μεταβληθεί σημαντικά, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και της σοβαρής ενισχύσεως των Τούρκων με νέες δυνάμεις από την περιοχή του Μοναστηρίου. Έτσι η προέλαση του Ελληνικού Στρατού ανακόπηκε και οι αντίπαλοι περιορίστηκαν σε ανταλλαγή πυρών και αγώνα προφυλακών.

Tο τελευταίο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ύστερα από απόφαση της Κυβερνήσεως να επιδιώξει την απελευθέρωση της Ηπείρου πριν από τη σύναψη συνθήκης ειρήνης μεταξύ των εμπολέμων, ο Στρατός Ηπείρου ενισχύθηκε με  τη IΙ Μεραρχία από τη Θεσσαλονίκη και ανέλαβε νέα επιθετική προσπάθεια.

Μετά όμως από αλλεπάλληλες ενέργειες, από 1 μέχρι 3 Δεκεμβρίου, οι ελληνικές δυνάμεις προσέκρουσαν στην οχυρωμένη τοποθεσία των Ιωαννίνων, όπου και αναχαιτίστηκαν. Επακολούθησε περίοδος στασιμότητας στο μέτωπο, μέχρι της ενισχύσεως του Στρατού Ηπείρου και με τις IV και VI Μεραρχίες από το Θέατρο Επιχειρήσεων Μακεδονίας, αφού στο μεταξύ είχε ολοκληρωθεί η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και της Δυτικής Μακεδονίας και ήταν δυνατή η αποδέσμευση δυνάμεων για την επίσπευση της απελευθερώσεως της Ηπείρου.

Νέα επίθεση που έγινε από τις 7 μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 1913, με κύρια προσπάθεια κατά του Οχυρού Μπιζάνι, αναχαιτίστηκε και πάλι από τους Τούρκους, με πολλές μάλιστα απώλειες για τις ελληνικές δυνάμεις.
Τελικά σφοδρή επίθεση, που εκτοξεύτηκε στις 20 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους, είχε ως αποτέλεσμα τον αιφνιδιασμό των Τούρκων, ιδίως από τη βαθειά ελληνική εισχώρηση στο δεξιό πλευρό τους και την «άνευ όρων» παράδοση στον Ελληνικό Στρατό της πόλεως των Ιωαννίνων, μετά δύο ημέρες (21 Φεβρουαρίου 1913) από τον Τούρκο Διοικητή Εσσάτ Πασά.

Η νίκη είχε βραβεύσει τις ακαταπόνητες προσπάθειες, τον απαράμιλλο ενθουσιασμό, τη φιλοπατρία και την ακλόνητη πίστη του Έλληνα μαχητή. Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων, πέρα από την εξουδετέρωση κάθε σοβαρής τουρκικής αντιστάσεως στην Ήπειρο και την κυρίευση σημαντικού πολεμικού υλικού, είχε πρώτιστα σοβαρή επίδραση στο ελληνικό γόητρο, το οποίο μετά και από την επιτυχία αυτή εξυψώθηκε διεθνώς. Ο ενθουσιασμός, με τον οποίο ο λαός των Ιωαννίνων δέχτηκε την είσοδο στην πόλη των ελληνικών στρατευμάτων, κατόπτριζε και τον πανελλήνιο ενθουσιασμό, που ήταν πράγματι πρωτοφανής.

Μετά την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, οι IV και VI Μεραρχίες της Στρατιάς Ηπείρου μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Οι υπόλοιπες κινήθηκαν βορειότερα και μέχρι τις 5 Μαρτίου 1913 απελευθέρωσαν τις περιοχές της Βόρειας Ηπείρου Αργυρόκαστρο, Χειμάρρα, Αγίους Σαράντα, Τεπελένι, Πρεμετή και Κλεισούρα, ενώ η Κορυτσά είχε ήδη απελευθερωθεί από τις 7 Δεκεμβρίου 1912.

Ο ακραιφνής ελληνικός πληθυσμός των περιοχών αυτών υποδέχτηκε με απερίγραπτο ενθουσιασμό τα ελληνικά στρατεύματα. Οι απελευθερωτικοί όμως αυτοί αγώνες και οι θυσίες του Ελληνικού Στρατού δεν είχαν τα προσδοκόμενα αποτελέσματα. Οι προαιώνιοι πόθοι και τα όνειρα των Ελλήνων της Βόρειας Ηπείρου έμειναν τελικά ανεκπλήρωτα, αφού η Βόρεια Ήπειρος περιλήφθηκε με απόφαση των τότε Μεγάλων Δυνάμεων στο νεοσύστατο Αλβανικό Κράτος, αλλάζοντας απλώς κυρίαρχο.


http://www.geetha.mil.gr/index.asp?a_id=3005


Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2015

Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (Δ΄ΜΕΡΟΣ)

ΟΙ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 1975
 
Το Σύνταγμα του 1975 έχει αναθεωρηθεί, μέχρι σήμερα, δύο φορές. Σύνταγμα αυστηρό-εφόσον
  • Πρώτον, περιέχει µη αναθεωρήσιµες διατάξεις, 
  • Δεύτερον, για την αναθεώρησή του απαιτείται πάροδος ελάχιστου χρόνου από τη θέση του σε ισχύ ή την προηγούµενη αναθεώρηση, 
  • Τρίτον, απαιτούνται ειδικές πλειοψηφίες και, 
  • Τέταρτον, η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί σε δύο διαδοχικές βουλευτικές περιόδους – έχει υποστεί µεταβολές, οι οποίες, σε σηµαντικό ποσοστό, δεν υπήρξαν προϊόν συναίνεσης των πολιτικών δυνάµεων ούτε οµοφωνίας των εκπροσώπων της θεωρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΝΑ ΤΙΜΗΘΟΥΝ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ!


Γράφει ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΟΥΡΗΣ, Καθηγητής Φιλολογίας Παν/μίου Ιωαννίνων

Συμπληρώνονται εκατό δύο χρόνια από τότε που σύσσωμος και ενωμένος ο Ελληνισμός, με τόλμη, αυτοθυσία και αυτοπεποίθηση, που χαρακτηρίζουν όλες τις μεγάλες εξορμήσεις και επιτυχίες του Έθνους ανά τους αιώνες, προσπάθησε και πέτυχε την απευλευθέρωση σε μεγάλο βαθμο των αλύτρωτων εδαφών, μεταξύ των οποίων περιλαμβανόταν η Ήπειρος και τα Ιωάννινα.


Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2015

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ ΘΩΜΑ ΘΕΟΛΟΓΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΄΄ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ΄΄ ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ

Στο περιοδικό Ιστορία Εικονογραφημένη» του Οκτωβρίου 2014, διάβασα ένα πολυσέλιδο «αφιέρωμα» στο Νίκο Μπελογιάννη. Μάλιστα στη συνέντευξη του γιού του Μπελογιάννη (Νίκος Μπελογιάννης κι΄ αυτός) μεταξύ άλλων λέει ότι εκτός από το Ζαχαριάδη πού ήθελε τον Μπελογιάννη νεκρό, το ίδιο επιθυμούσε και η Βασίλισσα Φρειδερίκη και αναλύει το γιατί:
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΔΩ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

Γράφει ο Γιάννης Κουριαννίδης
 
Τα τελευταία πέντε «μνημονιακά» έτη, οι λαοί όλων των χωρών που επλήγησαν από τον τοκογλυφικό επεκτατισμό της Γερμα­νίας, ιδίως αυτών του ευρωπαϊκού νότου, έστρεφαν συχνά το βλέμμα τους προς την Ελλάδα Η χώρα μας είχε γίνει το πειραματόζωο σε ένα πιλοτικό πεί­ραμα ποδηγετήσεως των αντιδράσεων και πνευ­ματικού ευνουχισμού.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1920! : Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΚΕΜΑΛΙΣΤΩΝ-Ο ΠΟΜΑΚΟΣ ΗΡΩΑΣ «ΓΚΙΑΟΥΡ ΙΜΑΜ»!

Το 1920 οι λαοί της Μικράς Ασίας γνώριζαν καλά ότι το κεμαλικό κίνημα στην Τουρκία είναι συνέχεια του Νεοτουρκικού κινήματος και ότι έτσι δεν θα αντέξει καμιά άλλη γλώσσα ή διαφορετική εθνική ταυτότητα. Οι Πομάκοι, όταν αντιλήφθηκαν πόσο επικίνδυνο ήταν για αυτούς το κίνημα του Κεμάλ Μουσταφά, προσπάθησαν να ξεσηκωθούν. Αρχηγός τους ήταν ένας Πομάκος ιμάμης, τον οποίο οι Τούρκοι υποτιμητικά απεκάλεσαν «Γκιαούρ Ιμάμ».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Σάββατο, 14 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙ...Η ΔΙΠΛΗ ΜΑΧΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΤΑΥΘΑ ΧΟΛΕΡΙΚΟΙ

Πίσω να κάνει ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί. Θα καταστούν οι Συριζαίοι η χλεύη των ηττημένων ενώ ταυτοχρόνως θ’ αναρριχηθεί πολύ ταχύτερα των αναμενόμενων, η κόντρα από κάποιες αντίθετες συνιστώσες. Οι Γερμανοί απόλυτοι επικυρίαρχοι των Ευρωπαϊκών παιχνιδιών γνωρίζουν ότι μετά την αδιαλλαξία τους, κάθε συμβιβασμός θα ερμηνεύεται ως αδυναμία τους, πράγμα που θα τους εξέθετε στους συνετούς υποταγμένους τους.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΕΔΩ

Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2015

ΟΙ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΣΙΜΙΣΚΗ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ ( 969-976 μ. Χ.)

Ιωάννης Τσιμισκής
Γράφει ο Νίκος Τοπούζης
 
Η Βασιλεία του Νικηφόρου Φωκά (963-969) σήμανε την απαρχή των επιθετικών πολέμων της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας κατά των μουσουλμάνων ηγετών για την ανακατάληψη των εδαφών που χάθηκαν από τη μάχη του Ιερομύακα (Yarmouk) το 636 μ.Χ.  στα σημερινά σύνορα Ιορδανίας-Συρίας.  Αυτή η μάχη αποτέλεσε την αρχή του τέλους της Ελληνορωμαϊκής διοίκησης στην ευρύτερη Μέση Ανατολή και ήταν αποτέλεσμα της ανικανότητας λόγω βαριάς αρρώστιας του Αυτοκράτορος Ηρακλείου να παραστεί στο πεδίο της μάχης.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Ο ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΟΜΝΗΝΟΥ ΠΥΡΟΜΑΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ ΖΕΡΒΑ

Γράφει ο Ιωάννης Αθανασόπουλος
 
Ο Στρατηγός Ζέρβας άφησε την τελευταία του πνοή στις 10 Δεκεμβρίου 1957. Η κηδεία του έγινε στο Μητροπολιτικό ναό την 13η Δεκεμβρίου. Ο επικήδειος λόγος του Κομνηνού Πυρομάγλου, υπαρχηγού των ΕΟΕΑ, για τα όσα έζησε δίπλα στον Αρχηγό του είναι συγκλονιστικός. Παρόλο που οι σχέσεις τους πέρασαν από χίλια κύματα, η αναγνώριση και ο σεβασμός μεταξύ τους δεν έλειψε ποτέ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΚΗΔΕΙΟ ΛΟΓΟ ΕΔΩ 

Ο ΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

Γράφει ο Σταύρος Γκιργκένης
 
 Ο τονισμός στις διάφορες γλώσσες του κόσμου έχει διάφορες ποικιλίες, αλλά χοντρικά μπορούμε να ξεχωρίσουμε δύο βασικά είδη τόνου: τον δυναμικό τόνο, στον οποίο το τονισμένο φωνήεν της λέξης προφέρεται σε διαφορετική ένταση φωνής από τα υπόλοιπα φωνήεντα. Και στον μουσικό τόνο, όπου το τονισμένο φωνήεν προφέρεται σε διαφορετικό ύψος φωνής από τα υπόλοιπα φωνήεντα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΤΟΥΡΚΙΑ:ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΜΕ ΜΝΗΜΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ

Η Αγία Σοφία, Η Έφεσος, η Ζεύγμα, το σπίτι της Παναγίας, η Τροία και πολλά άλλα αξιοθέατα και μνημεία αποτελούν την αιχμή του δόρατος της νέας τουριστικής καμπάνιας της Τουρκίας.
 Υπό το σύνθημα “Homeof”, η Τουρκία οικειοποιείται την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά και ελληνική παρουσία αιώνων στη γη της Μικράς Ασίας προκειμένου να πείσει για την αρχαιολογική και ιστορική αξία της Τουρκίας και να αποτελέσει σοβαρό πόλο έλξης τουριστών.
 Πρόκειται για φωτογραφήσεις σε τοπία, αξιοθέατα, χριστιανικούς ναούς, θέρετρα, ελληνικούς αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και ιερούς τόπους, ενώ διαφημίζεται ιδιαίτερα η τουρκική κουζίνα.
Σε σύντομα βιντεάκια παρουσιάζονται διάφορα σημεία ενδιαφέροντος  και  η ιστορία του τόπου ή του μνημείου. Παράλληλα δημοσιεύονται φωτογραφίες οι οποίες απεικονίζουν από αγγεία και αρχαιολογικούς τόπους, έως ευρήματα που βρίσκονται σε Μουσεία του Ανατολικού Πολιτισμού.
Πρόκειται για μια καμπάνια βασιζόμενη στον πλούτο του ελληνικού πολιτισμού που αναμένεται να εξασφαλίσει τεράστια οικονομικά οφέλη ενόψει της θερινής περιόδου του 2015.
Απολύτως λογικό αφού προβάλλοντας αρχαιοελληνικούς, ελληνιστικούς και βυζαντινούς θησαυρούς, στηρίζονται στην δική μας κληρονομιά για να γίνει η χώρα τους πόλος έλξης ιστορικού ενδιαφέροντος.

http://www.alfa1news.gr/diethni/4500-tourkia-mnimia

14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ''ΔΥΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΟΝΕΙΡΑ'' ΤΟΥ Α.ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ




Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012, ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ, ΠΡΟΤΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΟΥ ΛΥΤΡΩΝΕΙ"...

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ... ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012, ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΩΝ "ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΠΕΛΑΣΓΟΣ" ΔΕΧΕΤΑΙ ΝΕΑ ΕΜΠΡΗΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΝΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.
"ΕΜΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ, ΠΡΟΤΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΟΥ ΛΥΤΡΩΝΕΙ"...


ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΕΝΑΣ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ

12 - 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1878 : Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΟ ΛΥΚΟΥΡΣΙ

Στις 24 Απριλίου του 1877 η Ρωσία κήρυξε τον πόλεμο στην Οθωμανική Αυτοκρατορία με αφορμή την καταπίεση των Ορθοδόξων στα εδάφη της τελευταίας.



Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1878 ΣΤΟ ΛΥΚΟΥΡΣΙΟ ΤΗΣ ΑΝΩ ΗΠΕΙΡΟΥ

 

Είναι το πρώτο ιστορικό βιβλίο μου μέσα απ’ το οποίο ο αναγνώστης θα κομίσει πληροφορίες που αποδεικνύουν υπό ποιο «καθεστώς» βαρβαρότητας και τρομοκρατίας επιβίωνε την συγκεκριμένη περίοδο ο ελληνισμός των περιοχών μας.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΔΩ

 


10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1947 - ΥΠΟΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ...


Ο αντιναύαρχος Περικλής Ιωαννίδης υπογράφει το πρωτόκολλο παράδοσης των Δωδεκανήσων.

Τα Δωδεκάνησα (για την ακρίβεια είναι 14) ήταν από αρχαιοτάτων χρόνων δεμένα με τις τύχες του Ελληνισμού. Εν τούτοις, μόλις το 1947 ενσωματώθηκαν στο ελληνικό κράτος.


  
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

(ΒΙΝΤΕΟ) ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ''Χ'' ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΡΙΒΑ

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ ''ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΗ ΓΡΑΦΗ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ'' ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

«Εκδόσεις Πελασγός» Ιωάννη Χρ. Γιαννάκενα
Βιβλιοπωλείο «Η Αλληλεγγύη των Φίλων»
Χαρ. Τρικούπη 14, ΑΘΗΝΑ 106 79 και τηλ.: 2106440021, 2103628976, τοτ. 2103638435
www.hellasbooks.gr   καί    acroceramo@hellasbooks.gr
    
     Γιά όσους έχουν συνείδησι τών συγκλονιστικών εξελίξεων τού πολιτισμού, το γεγονός, ότι τό μεταφυσικό βάθος τών λόγων τού Ιησού γιά πρώτη φορά επικρατεί στήν διανοητική αριστοκρατία τού κόσμου με ελληνική φωνή, εννοιολογία, διαλεκτική καί συλλογιστική, έχει πράγματι κοσμογονική σημασία...
     Η δομή τής ελληνικής γλώσσης και η λογική τής δομής τής, το κεντρικό τούτο στοιχείο, έκανε δυνατή τήν οργάνωσι σκέψεως καί τής Γραμματείας τών Ελλήνων καί τίς επεμβάσεις τής στήν μοίρα τού κόσμου καί έκανε μέ τήν δύναμι τής αντοχής της δυνατή τήν Ιστορική διάσωσι τών Ελλήνων, έγραψε ο Καθηγητής τής φιλοσοφίας στό ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Γ.ΝΙΑΝΙΑΣ (1998).
     Η Ελληνική γλώσσα έμελλε νά γίνη τί ένδυμα του Σαρκωμένου Λόγου, όπου συνετελέσθη ή μέγιστη επανάστασις στην Ιστορία τού κόσμου από τήν συνα΄ντησι αυτή τού ελληνικού πνεύματος μέ τήν χριστιανική πίστι καί εμπειρία, τήν συνάντησι τής Ελλάδος μέ τόν Χριστό.
     Οί είς βάθος έρευνες τών μελετητών ωδήγησαν στό πόρισμα, πώς η κοινωνική μας αλλοτρίωσις συμβαίνει νά είναι επιφαινόμενο μιάς βαθυτέρας νόσου, τήν οποία η σημειολογία τής σημερινής εκφράσεώς μας χαρακτηρίζει ώς πραγματική καί, κτά συνέπειαν, ψυχική ασθένεια, πού παράγεται από τήν στρέβλωσι καί τόν βιασμό τής γλώσσης, φαινόμενο δηλαδή, πού σοβεί πλέον καί στόν...χώρο τής υγείας.
     Όλες οί γλωσσικές επεμβάσεις, οί οποίες συνετελέσθησαν -  υπό τό πρόσχημα πάντα τής Δημοτικής-καί χαρακτηρίσθηκαν ώς αθλιότητες αναξίων απογόνων είς βάρος τής μητέρας γλώσσας τών γλωσσών, άς αποτελέσουν έναυσμα γιά τό πονήματος, ακόμη καί εκείνου, πού τό πνεύμα του έχει διασχίσει όλους τούς μαιάνδρους τής ανοδικής, πνευματικής πορείας. 

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ

Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (Γ΄ΜΕΡΟΣ)

Διαβάστε το 1ο Μέρος εδώ

Διάβάστε το 2ο Μέρος εδώ
 
H MΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 1975

H METABAΣH ΣTH ΔHMOKPATIA KAI H ΣYNTAΞH TOY NEOY KATAΣTATIKOY XAPTH

Ι. Eισαγωγικά


Το Σύνταγµα του 1975 είναι προϊόν µιας ουσιαστικής καµπής της συνταγµατικής και της πολιτικής µας ιστορίας, η οποία σφραγίστηκε µε την ιστορική συγκυρία της επιβολής και της κατάρρευσης της δικτατορίας της 21ης Απριλίου 1967. Συνεπώς, για να κατανοήσει κανείς βαθύτερα τη µεγάλη αυτή καµπή και τον Καταστατικό Χάρτη που παρήγαγε, δεν µπορεί να παρακάµψει τη δικτατορική παρέµβαση του 1967 - 1974 και το πολιτικό κλίµα που διαµόρφωσε.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΡΙΒΑ - ΔΙΓΕΝΗ, κ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Γ.ΓΙΩΡΚΑ ΣΤΟ 41ο ΕΤΗΣΙΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΟΥ ΤΗΣ ΕΟΚΑ

Ελληνίδες, Ελλήνες,

Μαζευτήκαμε σήμερα εδώ, ταπεινοί προσκυνητές, στο λιτό μνημείο του Αρχηγού της ΕΟΚΑ, του Γέρου της Κύπρου, του στρατιώτη του Έθνους. 'Ηρθαμε για να αποδώσουμε τον οφειλόμενο φόρο τιμής στον Διγενή και στα παλληκάρια του, στους αγώνες και στις θυσίες τους. Ήρθαμε να προσκυνήσουμε στον ιερό τούτο χώρο , στο αρχηγείο της ΕΟΚΑ, στο κρησφύγετο και και στο τάφο του αρχηγού. Να αναβαπτιστούμε στα νάματα της πίστης και λατρείας προς την Ελλάδα και σε κάθε τι ελληνικό. Να οπλιστούμε με πίστη , υπομονή και επιμονή για την δικαίωση των αγώνων για λευτεριά και δικαιοσύνη στον τόπο μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΕΔΩ

Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015

ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΑ ΕΦΕΡΕ ΣΤΟ ΦΩΣ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΟ ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΗ ΣΩΤΗΡΑ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΞΩΚΛΗΣΙ ΑΓΙΑΣ ΘΕΚΛΑΣ

Ένα κιονόκρανο που πιστεύεται ότι ανήκε σε πρωτοχριστιανικό ναό, που ήταν κτισμένος στην περιοχή του εξωκλησιού της Αγίας Θέκλας στη Σωτήρα, έφερε στην επιφάνεια μπουλντόζα, η οποία έσκαβε αυλάκι κατά τη διάρκεια των εργασιών ανακαίνισης της εκκλησίας.
 
Όπως δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Ιωάννου, «σε μια προσπάθεια ανασκαφής αυλακιού, η μπουλντόζα ανέσκαψε βάση κιονόκρανου διαμέτρου 80 εκατοστών περίπου, η οποία βρισκόταν σε μικρό βάθος από την επιφάνεια του εδάφους. Αμέσως κλήθηκε στην περιοχή υπεύθυνος των εργασιών των ανασκαφών στον Ιερό Ναό της Μεταμόρφωσης του Τμήματος Αρχαιοτήτων,  ο οποίος επισήμανε τη σημαντική αξία της ιστορικής κληρονομιάς στον περιβάλλοντα χώρο της Αγίας Θέκλας».
 
Σύμφωνα με τον πατέρα Γεώργιο, «από το Τμήμα Αρχαιοτήτων μας διαβεβαίωσαν πως θα φροντίσουν την έναρξη των εργασιών για ανασκαφή όλου του περιβόλου της εκκλησίας για να αναδειχθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα που ως γνωστό υπάρχουν στην περιοχή».
 
Οπως ανέφερε, «πιστεύεται πως το κιονόκρανο, λόγω και του μεγέθους του, ανήκει σε μεγάλων διαστάσεων πρωτοχριστιανικό ναό, ο οποίος βρισκόταν χτισμένος στην περιοχή. Η συγκεκριμένη περιοχή, όπως και ολόκληρη η Σωτήρα είναι διάσπαρτη από αρχαία μνημεία, τα οποία το Τμήμα Αρχαιοτήτων θα φέρει στην επιφάνεια».
 
Εξάλλου, ο Δήμαρχος Σωτήρας Γεώργιος Τάκκας ανέφερε στο ΚΥΠΕ ότι «πιστεύεται πως στη περιοχή της Αγία Θέκλας υπήρχε αρχαίος συνοικισμός ή νεκροταφείο. Το 2014 η

Εκκλησία Σωτήρας αποφάσισε να προχωρήσει σε εργασίες ανακαίνισης στο εξωκλήσι της Αγίας Θέκλας, δεδομένου ότι η έκταση στην οποία βρίσκεται κτισμένο το εξωκλήσι ανήκει στην εκκλησία της Σωτήρας».
 
Απαντώντας σε ερώτηση, ο Δήμαρχος είπε πως «οι εργασίες επικεντρώνονται στην ανακαίνιση του εσωτερικού του ναού και του εξωτερικού του και στην ανέγερση μίας μικρής αποθήκης νοτιότερα για τη φύλαξη σημαντικών αντικειμένων. Παράλληλα, γκρεμίστηκε το κωδωνοστάσιο και ανεγέρθη καινούριο».
 
Οι εργασίες, σημείωσε, «σχεδιάστηκε όπως συνεχιστούν και στο εξωτερικό τμήμα του περίβολου της εκκλησίας με την δημιουργία πλακόστρωτου και την ανέγερση κτηρίου αποχωρητηρίων. Ωστόσο οι σχεδιασμοί για πλακόστρωτο αναβλήθηκαν, αφού σύντομα θα ξεκινήσουν αρχαιολογικές ανασκαφές».


http://www.philenews.com
http://enotikokinima.blogspot.gr/2015/02/blog-post_99.html#more


Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΩΝ 5 ΗΠΕΙΡΩΝ

Του Σαράντου Καργάκου
Ιστορικού - Συγγραφέως

Πηγή:Εκ-Θέσεις Ιδεών (Δοκίμια) Α΄ τόμος, Εκδ. Πατάκη 

Η Ελλάς έχει πληθυσμό μόνο τα 2/3 του ελληνισμού. Το δυναμικό των άλλων Ελλήνων γίνεται κέρδος για την Αμερική, την Αυστραλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Σουηδία, τη Ν. Αφρική. Οι Έλληνες είναι μια από τις κορυφαίες πνευματικές δυνάμεις των Η.Π.Α. (5.000 πανεπιστημιακοί), και όμως η πατρίδα μας διαθέτει τεράστια κονδύλια για ν' αγοράσει αμερικανική τεχνογνωσία. Στη χώρα αυτή, που σήμερα είναι η ισχυρότερη παγκόσμια δύναμη, οι Έλληνες θεωρούνται ως το πιο δυναμικό πολιτικό κεφάλαιο.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Ο ΟΜΠΑΜΑ, Ο ΤΣΙΠΡΑΣ, Η ΑΟΖ ΚΑΙ ΤΟ ''ΜΕΓΑΛΟ ΔΩΡΟ''

Του Θεόδωρου Καρυώτη*
μέλους της ελληνικής αντιπροσωπείας στην Τρίτη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας 

Εάν οι ΗΠΑ ήταν κράτος-μέλος της ΕΕ θα είχαν καταστραφεί οικονομικά. Ο Μπάρακ Ομπάμα, όταν έγινε Πρόεδρος, βρέθηκε μπροστά στην δεύτερη μεγαλύτερη οικονομική κρίση στην αμερικανική ιστορία, και η παρέμβασή του έσωσε την χώρα του γιατί δεν ακολούθησε λιτότητα. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΝΔΟΧΩΡΑ ΞΑΝΑ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ - ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΠΟΥ ΕΠΙΜΕΝΕΙ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ

ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΙΣ
«Εκδόσεις Πελασγός» Ιωάννη Χρ. Γιαννάκενα
Βιβλιοπωλείο «Η Αλληλεγγύη των Φίλων»
Χαρ. Τρικούπη 14, ΑΘΗΝΑ 106 79 και τηλ.: 2106440021, 2103628976, τοτ. 2103638435
www.hellasbooks.gr   καί    acroceramo@hellasbooks.gr
 
Η Ενδοχώρα το περιοδικό - σύμβολο της Θράκης για περισσότερο από δύο δεκαετίες, ξανά κοντά μας! Μετά από μία πενταετή περίοδο διακοπής, το 98ο τεύχος της είναι ήδη στα βιβλιοπωλεία.
Σε αυτό το τεύχος διαβάστε:
Αυτό λέγεται ρατσισμός (Σεμπαεδήν Καραχότζα)
Ισλαμικός φανατισμός καί εθνοτική περιχαράκωση (Νικόλαος Θ. Κόκκας)
Wladimir Putin: «Η τίγρη τής Ρωσίας» (Γεώργιος Εμ. Δημητράκης)
6η Απριλίου 1914: Ημέρα μνήμης τής Γενοκτονίας τού Θρακικού Ελληνισμού (Ελευθέριος Χατζόπουλος)
Νά διαμορφώσουμε τή νέα πραγματικότητα (Κωνσταντίνος Κιλτίδης)
Περί φασισμού, ναζισμού καί κομμουνισμού (Παναγιώτης Λ. Παπαγαρυφάλλου)
Ο Κοινοτισμός ως πολιτιστικό εργαστήρι (Γιάννης Χ. Κουριαννίδης)
Λέξεις καί έννοιες στήν σύγχρονη Ελλάδα (Μιχαήλ Γ. Δανίκας)
Ο ρόλος καί η εμπλοκή τής βρετανικής διπλωματίας στούς διωγμούς τών Ελλήνων τής Πόλης (Νικόλαος Αναστ. Βασιλειάδης)
Οι «συμμαχίες» καί τό τέλος τής Συνθήκης τής Φοινίκης (Αθανάσιος Νάτσης)
Η φιλογενής πολιτική καί δράση τού Οικουμενικού Πατριαρχείου καί η λαϊκή παράδοση (Μανώλης Γ. Βαρβούνης)
Ο Μαρωνείας Ιερώνυμος Γοργίας (1877-1885) (Ιωάννης Σιδηράς)
Τό ετερόθρησκο τών εθνικών κρατών (Αθανάσιος Τσακνάκης)
Η σχέση τής ορθόδοξης οικουμενικότητας μέ τήν εθνική μας ταυτότητα (μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος)
Τό έργο τού Στέφανου Ιωαννίδη (Δημήτρης Ν. Κασαπίδης)
Σάββατο πρωί (Αλέξανδρος Χ. Κορτσάρης)


ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.