Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΙΜΑ

Γράφει ο Σπυρίδων Καραχάλιος
 
Η ταυτότητα των Ελλήνων είναι το Ελληνικό Αίμα που κυλάει στις φλέβες μας. Αδέρφια μας δεν είναι οι ψευτοευρωπαίοι μήτε οι διεθνιστές και κοσμοπολίτες τού καθεστώτος. Είμαστε καθαρόαιμοι Έλληνες στο Αίμα και στο Πνεύμα, Πιστοί στους Πατέρες μας και στους Ήρωες Μας.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014

ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014 : ΕΠΑΝΑΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΡΙΒΑ-ΔΙΓΕΝΗ


 Το "ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΡΙΒΑ-ΔΙΓΕΝΗ" και οι εκδόσεις «Πελασγός» (Ιωάννης Γιαννάκενας) σας προσκαλούν στο επί της πλατείας Καρύκη («Καρύτση») 2, Μέγαρο του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» στην αίθουσα «Κωστής Παλαμάς» την ΔΕΥΤΕΡΑ 31 Μαρτίου 2014, στις 7.00 μ.μ. όπου θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του έργου "ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΑΓΩΝΟΣ 1955-59" του ΑΞΙΟΥ ΤΕΚΝΟΥ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ, Στρατηγού Γεωργίου Γρίβα-Διγενή, καθώς και η πραγματεία του "ΑΓΩΝ Ε.Ο.Κ.Α. ΚΑΙ ΑΝΤΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟΣ".
Ομιλητές θα είναι οι:
Νικόλαος Ιωάννου, Καρδιολόγος -τ. Πρόεδρος του "Ιδρύματος Στρατηγού Γεωργίου Γρίβα-Διγενή.
Γεώργιος Λεονταρίτης, Δημοσιογράφος, Ιστορικός
συγγραφέας
Σπύρος Δημητρίου, Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ενημερώσεως επί των Εθνικών Θεμάτων

Την εκδήλωση θα χαιρετίσουν:
ο Πρόεδρος του "Ιδρύματος Στρατηγού Γεωργίου Γρίβα-Διγενή, κ. Παναγιώτης Γιώρκας,
ο εκδότης του οίκου "ΠΕΛΑΣΓΟΣ" κ. Ιωάννης Γιαννάκενας,
καθώς και εκπρόσωποι Κυπριακών Οργανώσεων.

Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Δημοσιογράφος Νικόλαος Χιδίρογλου


ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ - Η ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ- ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ.- Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1) Κ. Παπαρηγόπουλος, Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τομ. Γ', (επιμέλεια Καρολίδη), εκδ. Ελευθερουδάκης, Αθήνα 1930,(ανατύπωση).
2)  Α.Α. Vasiliev, Ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, τομ. Α', εκδ. Μπεγαρδή, Αθήνα χ.χ.
3)  Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνών, 1978
4)  Πανεπ. Καίμπριτζ, Ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, εκδ. Μέλισσα, 1979
5)  Γ. Φλωρόφσκυ, Οι Βυζαντινοί Πατέρες του Έκτου, Έβδομου & Όγδοου Αιώνα, εκδ. Πουρνάρα Θεσσαλονίκη 1993.
6)  Στ. Ράνσιμαν, Βυζαντινός Πολιτισμός, εκδ. Γαλαξίας-Ερμείας, Αθήνα 1992.
7)  Βλάσιου Φειδά, Βυζάντιο, Αθήνα 1985.
8)  W. Kaegi, Ηράκλειος, Αυτοκράτορας του Βυζαντίου, εκδ. Ίνδικτος, Αθήνα 2007.
9)  John Haldon, Βυζάντιο, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 2007.
10) Γ. Καρδάρας, Βυζαντινο-Περσικοί Πόλεμοι στη σειρά Μονογραφίες του περ. Στρατιωτική Ιστορία, εκδ. Περισκόπιο, Αθήνα 2006.
11) Γ. Καρδάρας, Η Αβαρο-σλαβική Πολιορκία της Κωνσταντινούπολης στο περ. «Στρατιωτική Ιστορία, τευχ. 102, εκδ. Περισκόπιο, Αθήνα 2005.
 
Έχοντας αποφασίσει να ηγηθεί ο ίδιος της αποστολής, όφειλε να διορίσει την αντιβασιλεία, με την συμμετοχή του υιού του Ηράκλειου-Κωνσταντίνου. Επειδή, όμως, ο νεαρός διάδοχος ήταν ανήλικος, όρισε επιτρόπους την αυτοκράτειρα, τον Πατριάρχη και τον πατρίκιο Βώνο. Στην προσπάθειά του να δημιουργήσει έναν, όσο το δυνατόν, «εθνικό» στρατό μέσα στην πολυεθνική αυτοκρατορία, ένα μέσο διέθετε, την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη και συγκεκριμένα, με όρους της εποχής, το δόγμα της Χαλκηδόνας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟ 1ο ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Ο Μιχαήλ Στασινόπουλος (Μεσσήνη, 27 Ιουλίου 1903 - Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2002) ήταν δικαστικός, ακαδημαϊκός, μεταφραστής συγγραφέας,πανεπιστημιακός και πρώτος Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά τη Μεταπολίτευση. Ως πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας αντιτάχθηκε στη Δικτατορία των Συνταγμαρχών με αποτέλεσμα να απομακρυνθεί από την θέση του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Σάββατο, 29 Μαρτίου 2014

29 ΜΑΡΤΙΟΥ 1870 : Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

                                             Η παιδική και η εφηβική ηλικία του Παύλου Μελά



Ο Παύλος Μελάς γεννήθηκε στις 29 Μαρτίου 1870 στην Μασσαλία της Γαλλίας. Πατέρας του ήταν Μιχαήλ Γ. Μελάς (1833-1897) και μητέρα του η Ελένη, το γένος Βουτσινά, κόρη γνωστού Κεφαλλονίτη εμπόρου από την Οδησσό. 
Ο Παύλος Μελάς κατάγεται από τη μεγάλη και ιστορική οικογένεια των Μελάδων της Ηπείρου, με ρίζες που φθάνουν ως την Κωνσταντινούπολη (πριν την ’λωση), ανάμεσα στις πιο ισχυρές στρατιωτικές και πολιτικές οικογένειες του Βυζαντίου, των Κεφαλάδων ή  κατά άλλους των Μελανιάδων (λόγω του χαρακτηριστικού μελαμψού χρώματος του προσώπου τους), ενώ κατά άλλους των Στρατηγόπουλων 1



 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ & ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
Ι. Περιοδικόν "ΤΟΤΕ", τεύχος 46 (Γ-10), Ιαν. - Φεβ. 1994, σελ. 49-55.
ΙΙ. παραπομπές 1,6,9 & 11: Γ. Α. Μαραβελέα, "ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ", Θεσσαλονικη, 1959.
ΙΙΙ. παραπομπές 2, 3, 4, & 5: ΓΕΣ/ΔΙΣ, "ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ", Αθήναι, 1960.
IV. παραπομπές 7, 9 & 12: Σπ. Β. Μαρκεζίνη, "ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ", ΠΑΠΥΡΟΣ, τομ. Γ΄, Αθήναι, 1966.
V. παραπομπή 10: Ι. Δραγούμη, "ΜΑΡΤΥΡΩΝ  ΚΑΙ ΗΡΩΩΝ ΑΙΜΑ"
VI. Αποστόλου Β. Δασκαλάκη, "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗς ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΗΣ 1936-1950", τόμος Α΄, Αρχηγείον Χωροφυλακής, Αθήνα, 1973
VII. παραπομπή 8: Χάρη Τσιρκινίδη, "ΣΥΝΝΕΦΑ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - Το Μακεδονικό μέσα από τα Γαλλικά Αρχεία", εκδ. +γραμμα, Θεσσαλονίκη, 1994
VIII. περιοδικό "ΙΣΤΟΡΙΟΓΝΩΣΙΑ", τεύχος 20, Δεκ. 1999, σελ. 28-39, "Η συμβολή των Σερρών στο Μακεδονικό Αγώνα", ομιλία κ. Κων/νου Χιώλου, δρα Νομικής, στις Σέρρες



29 ΜΑΡΤΙΟΥ 1430 : Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΘΩΜΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ

Η Θεσσαλονίκη στον Βυζαντινό μεσαίωνα υπήρξε η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Αυτοκρατορίας και ένα σπουδαίο πολιτιστικό, θρησκευτικό και εμπορικό κέντρο. Στα χρόνια της παρακμής της αυτοκρατορίας η Θεσσαλονίκη εκτέθηκε στις επιδρομές Σλαβικών φύλων και πειρατών, ενώ τελικά κατακτήθηκε από τους Φράγκους Σταυροφόρους μετά την πρώτη άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΔΩ

Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2014

ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΕ ΜΕ ΤΟ «Η ΚΥΠΡΟΣ ΚΕΙΤΑΙ ΜΑΚΡΑΝ»

ΦΑΝΟΥΛΑ ΑΡΓΥΡΟΥ
Ερευνήτρια- δημοσιογράφος, συγγραφέας

(Από ομιλία μου στη Λεμεσό, Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013,
Διοργάνωση: Δεξαμενή Σκέψης Άγιος Νικόλαος
και Κυπριακό Κέντρο Μελετών (ΚΥΚΕΜ)


Συχνά-πυκνά κυκλοφορούν κάποια ηλεκτρονικά μηνύματα που προωθούνται ως απόλυτα ιστορικά δεδομένα, αλλά βλάπτουν σοβαρά την ιστορική πραγματικότητα. Ένα τέτοιο είναι ότι «Η Κύπρος πουλήθηκε επί δημοκρατίας Καραμανλή Α’», σύμφωνα με τη δήλωσή του στις 14 Αυγούστου 1974, ότι «Η Κύπρος κείται μακράν».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΚΟΡΒΕΤΑΣ ΣΤΟ ΓΑΛΑΝΟ ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ

Η τουρκική κορβέτα TCG Bandırma (F-502), κλάσης Burak, προερχόμενη από ανατολική Μεσόγειο, εισήλθε την 26η Μαρτίου την 09:45 και πραγματοποίησε πλου εντός Εθνικών Χωρικών Υδάτων στο Νοτιοανατολικό και Κεντρικό Αιγαίο.
Το εν λόγω πλοίο εξήλθε των Εθνικών Χωρικών Υδάτων διερχόμενο από το στενό Καφηρέα την 27η Μαρτίου την 04:30 κινούμενο με πορεία βορειοανατολική.
Πλοία και μέσα του Πολεμικού Ναυτικού παρακολούθησαν και παρακολουθούν το εν λόγω πολεμικό πλοίο καθ’ όλη την διάρκεια του πλου του.


http://www.defence-point.gr/news/?p=98959

28 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821... Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ! ΓΑΛΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΛΙΔΩΡΙΚΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ...


28 Μαρτίου 1821 - Ελληνική Επανάσταση: το Γαλαξίδι και το Λιδωρίκι περνούν στον έλεγχο των ελλήνων επαναστατών.

Ο καπετάνιος Σκαλτσάς, και οι πρόκριτοι Αναγνώστης Λιδωρίκης, Παπά-Γεώργιος Πολίτης, και άλλοι επαρχιώτες ύψωσαν την σημαία της επανάστασης και με τους ήχους τυμπάνων μπήκαν στο Λιδωρίκι. Οι Τούρκοι πολιορκήθηκαν στα σπίτια τους και αντιστάθηκαν. Μετά από δύο ημέρες, και αφού σκοτώθηκαν μερικοί από αυτούς, αναγκάστηκαν να καταθέσουν τα όπλα και να παραδοθούν.  



ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ


Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2014

NEO ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΑΝΤΑΜΩΜΑ στο βιβλιοπωλείο "Η ΑΛΛΗΛΕΥΓΓΗ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ"


Το Σάββατο 5 Απριλίου 2014, στο βιβλιοπωλείο των εκδόσεων "ΠΕΛΑΣΓΟΣ", "Η ΑΛΛΗΛΕΥΓΓΗ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ" (Χαρ. Τρικούπη 14), θα πραγματοποιηθεί το τρίτο "Πνευματικό Αντάμωμα", που συνεχίζει την νέα δραστηριότητα του εκδοτικού οίκου και η οποία είναι ο "ΚΥΚΛΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ", όπου ο συγγραφέας βρίσκεται στο χώρο του βιβλιοπωλείου, συζητά και υπογράφει τα έργα του για κάθε ενδιαφερόμενο.

ΠΑΡΟΝ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΡΑΣ, ο οποίος θα συνομιλήσει με τους αναγνώστες για τα βιβλία του σχετικά με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΑΝΟΗΣΗ και συγκεκριμένα ΠΕΡΙΚΛΗ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ, ΙΩΑΝΝΗ ΣΥΚΟΥΤΡΗ, ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ και άλλους ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΗΡΩΕΣ.

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.
Ιωάννης Χρ. Γιαννάκενας

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ

ΔΗΛΩΣΤΕ ΠΑΡΟΝ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 : ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΙ

Η επανάσταση του 1821 ανέδειξε ήρωες οι οποίοι με τις πράξεις αυτοθυσίας – γενναιότητας και αυταπάρνησης επιβεβαίωσαν το αδάμαστο Ελληνικό πνεύμα. Ταυτόχρονα όμως ελέχθησαν και φράσεις…………..άλλες γνωστές όπως Ελευθερία ή Θάνατος…..και άλλες εν πολλοίς άγνωστες οι οποίες κατέδειξαν το φρόνημα των αγωνιστών, ή συνόδευσαν τις εν λόγω πράξεις σφραγίζοντας την έκβαση του αγώνα. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ 70% ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ...!!!

Συνολικά 143 αρχιερείς σε γενικό σύνολο 195-200, δηλαδή 72 τοις εκατό των ορθόδοξων αρχιερέων της Οθωμανικής αυτοκρατορίας έλαβε μέρος στην Επανάσταση ή διώχθηκε εξαιτίας της.
 
 


Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014

ΠΩΣ Ο ΙΜΠΡΑΗΜ "ΕΣΩΣΕ" ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΒΡΕΤΑΝΩΝ

Του Ιωάννη Σ. Θεοδωράτου
Δημοσιογράφου-Αμυντικού Αναλυτή
 


Με αφορμή τη συμπλήρωση 192 ετών από την Επανάσταση του 1821 και την ανάγκη χρησιμοποίησης των δύο σταθερών παραμέτρων κατανόησης των γεγονότων του σήμερα, δηλαδή της Ιστορίας σε συνδυασμό με τη Γεωγραφία, είναι σκόπιμο να φωτίσουμε μια παραμελημένη πτυχή, η οποία αποκαλύπτει πώς η εκστρατεία του Ιμπραήμ Πασά προκάλεσε ευθεία σύγκρουση με τα βρετανικά γεωπολιτικά συμφέροντα.



ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΑ 200 ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ PAX OTTOMANICA

«Τὸ δὲ τὴν Πόλιν σοι δοῦναι, οὖτ’ ἑμὸν ἐστὶ, οὖτ’ ἄλλου τῶν κατοικούντων ἐν ταὔτη, κοινὴ γὰρ γνώμη πᾶντες αὐτοπροαιρέτως ἀποθανοῦμεν καὶ οὖ φεισόμεθα τῆς ζωῆς ἡμῶν.»
Ας διαβάσουν τα παρακάτω Ιστορικά Ντοκουμέντα, ο Μυστακοφόρος ΕΛΙΑΜΕΠ κι ο “Συγγραφέας” κ.Πέτρος “δώστε-του-το-νόμπελ-να φύγει” Τατσόπουλος αλλά κι ο συμπατριώτης μου Αρης “ο-Κωνσταντινουπολίτης-που-νομιζε-ότι-ήταν-Ελληνας”
ΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟ ΤΟΥ 1821!
Δεν θα αναφερθώ στους Αμυντικούς Πολέμους, όπως η Άλωση της Χαλκίδας, η Πολιορκία της Ρόδου, η Άλωση της Ρόδου κτλ, αλλά μόνο στις διαρκείς προσπάθειες απελευθέρωσης των ΕΛΛΗΝΩΝ!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Μετά την Αλωση της βασιλεύουσας στα εδάφη της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας παρέμεναν πληθυσμοί αδύναμοι λόγω των προηγηθεισών της Αλώσεως πολεμικών δοκιμασιών, αλλά και με την Ελπίδα ότι ή συμφορά θα ήταν προσωρινή. Παραδόσεις πριν από το 1453 προέλεγαν για την Άλωση αλλά και για την ανάσταση του Γένους, με την βοήθεια των Χριστιανικών Δυνάμεων και φυσικά της Υπερμάχου Παναγιάς. Υπάρχουν επιστολές κι άλλα κείμενα, λογίων της εποχής, αλλά και τα δημοτικά τραγούδια κι οι “Θρήνοι”.
Ο Ανδρόνικος Κάλλιστος (1400-1486) στην “Μονωδίαν” του γράφει “ἐπὶ τῇ δυστυχεῖ Κωνσταντινουπόλει” απευθύνεται προς την Ρώμην και την Βενετίαν και ικετεύει να επέμβουν: ώμη θεία, τ πότε δράσεις, τς θυγατρός γενομένης δούλης;”



ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 : ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΑΚΤΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (1821-1831)

Η ιδέα, αλλά και η ανάγκη, συγκροτήσεως Τακτικού Στρατού, δημιουργήθηκε αμέσως μετά την κήρυξη της Ελληνικής Επαναστάσεως το 1821. Μέχρι τότε ο αγώνας διεξαγόταν από άτακτα σώματα, συγκροτημένα στην πλειονότητά τους από αφοσιωμένους στην ιδέα της ελευθερίας πατριώτες, που στερούνταν στρατιωτικής εκπαιδεύσεως και πειθαρχίας και δύσκολα μπορούσαν να συνεργαστούν για τον κοινό σκοπό.


ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 21 : ΤΟ 1821 ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΟΣ


Του Κωνσταντίνου Χολέβα
Πολιτικού Επιστήμων

" πατρς µου, δελφο, ε ναι Κπρος, κα ατ νσος τς λλδος. νεκδιγητα εναι τ δειν κα α τυρανναι σας ποφρει π τος χθρος βαρβρους δυστυχς ατη νσος. Λ βετε, λοιπ ν, ε σπλαχναν δι θλους δελφος κα νεργσατε ες τοτο δι τ ποον σς παρακαλ, καθ ς κα δι τν λευθεραν της, κα θλετε χει τν µν νταµοιβν παρ Θεο, τ ν δ παινον π' λην τν λλδα κα δι' α ἰῶνας εγνονας τος δυστυχες Κυπρους


ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ! ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΓΕΡΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Η σύνδεση του Έλληνα με τα όπλα έχει βαθιές ρίζες, όπως έχει επισημανθεί. Από τους προεπαναστατικούς χρόνους, αρχές του 19ου αιώνα, τα όπλα της ηπειρωτικής Ελλάδας προέρχονταν κυρίως από την Ανατολή. Αντίθετα οι νησιώτες προμηθεύονταν όπλα, τρομπάνια και πιστόλες από την αγορά της Ευρώπης και συγκεκριμένα από τη Μασσαλία, Ιταλία, Αγγλία και Ισπανία.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ Θ. ΥΦΑΝΤΗΣ

Οι Βορειοηπειρώτες στον πανελλήνιο ξεσηκωμό του '21 δεν έμειναν αμέτοχοι. Αρκετοί ήταν αυτοί από τις περιοχές της Χειμάρας, του Αργυροκάστρου, της Μοσχόπολης, της Πρεμετής, που είχαν μυηθεί στα σχέδια της Φιλικής Εταιρείας.



Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ

ΤΟΥ ΤΑΚΗ Α. ΣΑΛΚΙΤΖΟΓΛΟΥ
Νομικού, συγγραφέα του βιβλίου «Η Μικρά Ασία στην Επανάσταση του 1821» (εκδ. Ιδρ. Μείζ. Ελληνισμού)

Η ιστοριογραφία της Επανάστασης του ’21 σχεδόν αγνοεί τη συμμετοχή των Μικρασιατών στον Αγώνα του Γένους. Αλλά η Ελληνική Επανάσταση δεν ήταν τοπικό ιστορικό γεγονός, πελοποννησιακό, ρουμελιώτικο ή νησιώτικο.
Ηταν ξεσηκωμός πανελλήνιος, στον οποίο μετείχαν όλοι οι Ελληνες, προσφέροντας ό,τι μπορούσε ο καθένας, ο κάθε τόπος, ο κάθε Ρωμιός της υπόλοιπης Ελλάδας ή της Διασποράς. Συμμετείχαν οι Επτανήσιοι, οι Θρακομακεδόνες, οι Κρητικοί, οι Δωδεκανήσιοι, οι Κωνσταντινουπολίτες, οι Κύπριοι, ακόμη και Ελληνες της Κορσικής.



Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
  1. Ηρόδοτος 4. 77.
  2. Πλούταρχου, Λυκούργος, 25.
  3. Ξενοφώντος, Αναβ. iv, 6.14.
  4. Πλούταρχου, (Αθην. vi. 271 e).
  5. Γιοι ειλώτων που εκπαιδεύονταν μαζί με νέους Σπαρτιάτες, απελευθερώνονταν κατόπιν, αλλά δεν είχαν πλήρη πολιτικά δικαιώματα.
  6. Γιοι φτωχών ελεύθερων Σπαρτιατών.
  7. Πλούταρχου, Λυκούργος, 16. Οι νέοι αποκαλούνταν αγελαστοί ή βούα.
  8. Ξενοφώντος, Συν. Λακ. ii, 2.
  9. Πλούταρχου, Λυκούργος, 16.
  10. Πλάτων, Πρωταγόρας, 342 Ε
  11. Αριστοτέλους, Πολιτικά ii. 10. 8.

Σύμφωνα με το μύθο ο Σκύθης Ανάχαρσις, επιστρέφοντας από τα ταξίδια του, αναφέρει πως οι Σπαρτιάτες ήταν ο μόνος ελληνικός λαός με τον οποίο κατόρθωσε να συζητήσει λογικά, γιατί μόνον αυτός είχε το χρόνο να είναι σοφός. Παρ όλες τις αντιρρήσεις του Ηρόδοτου[1], φαίνεται πως οι Σπαρτιάτες είχαν άφθονο χρόνο στη διάθεσή τους, όντας απελευθερωμένοι σχετικά από την ανάγκη του πλουτισμού. Δεν ασκούσαν εμπόριο μήτε ήταν απασχολημένοι με κάποιο επάγγελμα. Έτσι, περνούσαν όλο το χρόνο τους αφιερωμένοι στην εκπαίδευσή τους σύμφωνα με τα σπαρτιατικά ιδεώδη. Ο χρόνος τους μοιραζόταν ανάμεσα στη φυσική εξάσκηση, τη στρατιωτική εκπαίδευση το κυνήγι τα δημόσια πράγματα και τις αποκαλούμενες «λέσχες», στις οποίες δεν επιτρέπονταν οι συζητήσεις για δουλειές, παρά μόνο για ό,τι θεωρείτο ευγενές[2].



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 21 - ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΕΣ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ


Από το αξεπέραστο έργο του Αποστόλου Βακαλόπουλου, Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, Β’ τομ., Θεσσαλονίκη 1976.

Η θέση, ή δικαιοδοσία και ή αποστολή το οικουμενικού πατριαρχείου και των μητροπολιτών μέσα στον ορθόδοξο κόσμο.

Ποιά είναι τώρα ή θέση και ή δικαιοδοσία του Πατριάρχη και των άλλων εκκλησιαστικών αρχόντων ανάμεσα στους ορθοδόξους ραγιάδες τής οθωμανικής αυτοκρατορίας; 




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ



Ο ΜΥΘΟΣ ΩΣ...ΤΡΟΦΗ


Του Σαράντου Καργάκου
Ιστορικού - Συγγραφέως
 
Συχνά στο παρελθόν είχα γράψει ότι «το ταμάχι θα μας φάει». Ταμάχι στη λαϊκή γλώσσα σημαίνει απλη­στία, πλεονεξία. Με αυτά που είχαμε πριν από χρόνια μπορούσαμε να ζήσουμε και να καλοζήσουμε, αν βά­ζαμε στις ορέξεις μας σουρντίνα. Και για να επανέλθουμε στον μύθο: Την πάθαμε σαν την «ταμαχιάρα» γυναίκα του Αισώπου. Η εν λόγω γυνή είχε μια κότα στρουμπουλή που της έκανε καθημερινά ένα αυγό (δεν ενθυμούμαι αν ήταν χρυσό). Αλλά η άπληστη γυ­νή, σκεπτόμενη πονηρά, πολυτάιζε την κότα της, για να της κάνει δύο αυγά. Η κότα όμως πάχυνε πολύ και δεν μπορούσε να ωοτοκεί.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ήτοι η «περί οικονομίας» αντίληψη των βουλευτών και πως εκείνοι αντιλαμβάνονται την ισότητα

Του Αντωνίου Α. Αντωνάκου
Καθηγητού – Κλασσικού Φιλολόγου 

Ιστορικού – Συγγραφέως
 

Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον, με αφορμή τις ... «πενιχρές», κατ’ αυτούς αποδοχές των βουλευτών μας, αποτελούμενες εξ αρκετών χιλιάδων €υρώ, να σχολιάσουμε τις θέσεις τους και να προβληματισθούμε. Το βουλευτικό εξουσιαστικό σύστημα, με τις ελάχιστες εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, εξελίχθηκε σε κλεπτοκρατικό, την ίδια ώρα που φρόντιζε να αυτοεξαγνισθεί μέσα από φωτογραφικούς νόμους, κομμένους και ραμένους στα μέτρα τους!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΕΕ, ΟΥΚΡΑΝΙΑ, ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Γράφει ο Ευάγγελου Τσισλιάνη
δικηγόρος – διεθνολόγος, Σ.Α.Μ.Ε.Ε., Δ/ντής Σπουδών Ινστιτούτου ΣΕΚΑΜ – ΣΕΚΟΟΜΕΕ και εξωτερικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας (ISDA-ΙΑΑΑ)
 
Οι εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ουκρανία τις τελευταίες εβδομάδες απασχόλησαν πολύ όλα τα διεθνή και εγχώρια μέσα ενημέρωσης και όχι βεβαίως άδικα. Υπάρχει όμως ένα ζήτημα που μάλλον δεν απασχόλησε και πολύ τα εσωτερικά μέσα ενημέρωσης και θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερο βάρος καθότι είναι βέβαιο ότι θα μας απασχολήσει στο μέλλον.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ! ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΙΝΕΙ

Η φωτογραφία του στρατιώτη που προσκυνά το μνημείο για τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη “σημαδεύει” θετικά την πορεία 85 χιλιομέτρων με πλήρη φόρτο που διοργάνωσε το ΓΕΕΘΑ.
Η φωτογραφία δυστυχώς δεν “μοιράστηκε” μαζί μ΄ αυτές που διένειμε το ΓΕΕΘΑ για το Τρόπαιο Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821, αλλά ευτυχώς “εντοπίστηκε” από το newsarcadia που την δημοσίευσε.

Στην πορεία συμμετείχαν 72 στελέχη των ΕΔ, διανύοντας συνολικά 85 χιλιόμετρα, φέροντες οπλισμό και φόρτο πορείας, ακολουθώντας το δρομολόγιο Αρεόπολη-Γύθειο-Σπάρτη-Άνω Δολιανά-Ρίζες-Λιθοβούνια-Στενό-Αγ. Βασίλειος-Αγ. Κωνσταντίνος-Σκοπή-Τρίπολη.
Πρωτεύσαντες:
α. στους άνδρες: Σμιας (ΟΧΡΝ) Ξενιτίδης Σπυρίδων της ΠΑ
Ανθσγος (ΥΨ) Τεντολούρης Φίλιππος της ΠΑ
Αλχιας (ΠΖ) Κοκκαλίδης Σταύρος του ΣΞ

β. στις γυναίκες: Επστής (ΗΝ/ΑΣ) Νικολακοπούλου Λαμπρινή του ΠΝ
ΕΠΟΠ Δνεας (ΠΖ)Σπουντόφ Κριστίνα του ΣΞ

Μπράβο σ΄ όλους και για την νίκη αλλά κυρίως για την προσπάθεια.


http://www.onalert.gr/stories/to-proskinima-tou-stratioti-ston-kolokotroni

Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014

Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΣΤΙΣ ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 1821-1829

Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΘΑΛΑΣΣΑΝ ΠΟΛΕΜΟΥ.
Του Ναυάρχου Κ. Α. Αλεξανδρή.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Κ.Α. Αλεξανδρή:
Αι Ναυτικαί Επιχειρήσεις του Υπέρ Ανεξαρτησίας
Αγώνος 1821-29, κεφ. Ζ, σελ. 158, Έκδοσις
«Ν. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΣ»1930, Ανατύπωσις 1976.

Το ζήτημα τούτο, ως σχετιζόμενον με την ψυχολογίαν των πρωτεργατών του Αγώνος, επιτρέπει επέκτασιν, δεν πρόκειται όμως να θίξωμεν παρά μόνον μία πλευράν αυτού. Αύτη δε είναι η σχετική προς την διαλυτικήν πράγματι επίδρασιν, ην ήσκησεν επί της ναυτικής ισχύος της Ελλάδος το βασικόν ελάττωμα του εθνικού ημών χαρακτήρος, τουτέστιν η τάσις προς διχονοίας και διαιρέσεις. Η τάσις αύτη, αποτέλεσμα του ατομιστικού πνεύματος και της απροθυμίας προς συνεργασίαν και συντονισμόν προσπαθειών, υπήρξεν από αιώνων δυστυχώς εν των κυρίων χαρακτηριστικών της φυλής μας.


Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2014

Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ! ΓΙΑΤΙ ΚΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΔΙΚΑΣΑΜΕ!

Η πραγματική αιτία ήταν ότι οι Άγγλοι ήθελαν να “αποδομήσουν” τον Γέρο του Μοριά που που θεωρούνταν “ρωσόφιλος”. Βρήκαν εύκολα εγχώριους “υπερπατριώτες” -έχουμε και σήμερα τέτοιους- και τον έστειλαν κατηγορούμενο, μαζί με τον Πλαπούτα!
Η απολογία του Κολοκοτρώνη όπως καταγράφεται από το ΓΕΣ και από το βιβλίο του ταξίαρχου Γεωργίου Καραμπατσόλη «Η δίκη των στρατηγών Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και Δημητρίου Πλαπούτα».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΕΔΩ

ΑΡΧΙΣΕ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ...

Του Παντελή Καρύκα

Η κρίση στην Κριμαία επηρεάζει, δυστυχώς, πολύ σοβαρά και την Ελλάδα, πολύ νωρίτερα από όσο υπολογίζαμε, όχι μόνο γιατί απειλεί να τινάξει στον αέρα το διεθνές σύστημα, όπως αυτό είχε κατά κάποιον τρόπο σταθεροποιηθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά και γιατί δημιουργεί ένα ιδιαίτερα δυσάρεστο για τη Ελλάδα διεθνές προηγούμενο, δεδομένης της πολιτικής της Άγκυρας στη Θράκη.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

20 ΜΑΡΤΙΟΥ 1994 : ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

Ο Θεόφιλος Γεωργιάδης γεννήθηκε κατά σάρκα στις 9 Σεπτεμβρίου του 1957, στο χωριό Ευρύχου της Κύπρου. Ο Θεόφιλος ήταν το τρίτο κατά σειρά τέκνο του Χαράλαμπου (Πάμπου) και της Έλλης Γεωργιάδη και ο μοναδικός γιός ανάμεσα στα τέσσερα παιδιά της οικογενείας. Φοίτησε για τρία χρόνια στο (τουρκοκρατούμενο σήμερα) Γυμνάσιο Νεαπόλεως, στη Λευκωσία και στη συνέχεια στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, απ'όπου αποφοίτησε το 1975. Μέχρι την τουρκική εισβολή του Ιούλη του 1974, η οικογένεια του διέμενε στο προάστειο Τράχωνας, βορείως της Λευκωσίας. Σήμερα ο Τράχωνας, κατέχεται από τις τουρκικές δυνάμεις του Αττίλα όπως και το 47% της Κύπρου.



Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΟΥ 1821


ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ
Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΛΑΤΕ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΟΥ 1821
 
ΜΕ ΤΙΜΗ
Βασίλειος Στυλιανέσης
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ



ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΕΔΩ


Τρίτη, 18 Μαρτίου 2014

Ο ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΡΓΑΚΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΟΝ ΝΙΚΟ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 : ΝΟΣΤΑΛΓΟΥΜΕ ΗΡΩΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΓΥΡΩ ΜΑΣ ΝΑΝΟΥΣ




panandr
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

18 ΜΑΡΤΙΟΥ 1936:Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

Του Κώστα Μπογδανίδη
 
Eκτακτο παράρτημα! Ο Εθνάρχης άφησε την τελευταία του πνοή στο Παρίσι! Κάπως έτσι πρέπει να ανήγγειλαν τα φύλλα των εφημερίδων τη θλιβερή είδηση της 18ης Μαρτίου 1936. Ο Βενιζέλος, αυτοεξόριστος στο Παρίσι, άφησε την τελευταία του πνοή...



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΥΨΩΜΑ 731:Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΙΜΗΣΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΘΥΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ

 
Γράφει ο Χρήστος Μακρυγιάννης
Αξιωματικός ε.α


Ήταν μια  μέρα από τις ημέρες εκείνες που σε κάνει να ξεχωρίζεις από τους άλλους !
Ήταν μια μέρα που δεν είχε πολιτικό κόστος αλλά και ούτε πολιτικά οφέλη
Ήταν μια μέρα γεμάτη Μνήμες και θύμισες αλλά και δάκρυα ανακούφισης !


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΓΙΟΡΤΑΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ


γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

α) Γιορτάστηκε το 1838 με πρωτοβουλία του Δημάρχου, ενώ η Κυβέρνηση δεν εκπροσωπήθηκε επίσημα.
β) Ο Όθων ήταν αντίθετος να συνδυαστεί η επανάσταση με την εκκλησιαστική γιορτή του Ευαγγελισμού.

γ) Το παλάτι δεν επιθυμούσε έξοδα γιορτές την εποχή που οι Αγωνιστές δεν είχαν να φάνε.

δ) Το “υπερθέαμα”: εκατοντάδες νέοι με δαδιά ή λαδοφάναρα σχημάτισαν το “εν τούτω Νίκα” στο Λυκαβηττό, ενώ οι θεατές παρακολουθούσαν αποσβολωμένοι.

ε) Λέγεται ότι για την πρώτη γιορτή της 25ης Μαρτίου δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.

Η   25η Μαρτίου, ως ημέρα της εθνικής παλιγγενεσίας, γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα του 1838 και από τότε καθιερώθηκε με θρησκευτική ευλάβεια σε όλο το πανελλήνιο. Η καθιέρωση της εορτής οφείλεται στην επιμονή και το πείσμα του  Δημάρχου της Αθήνας Δημ. Καλλιφρονά ( 1805 – 1879) [1]. Ο Δήμαρχος ήρθε σε ρήξη με τη βαυαρική διοίκηση και συγκεκριμένα με το Υπουργείο των Εσωτερικών το οποίο δεν επιθυμούσε  έξοδα για γιορτές, όταν οι αγωνιστές δεν είχαν να φάνε. Κατά μία άλλη εκδοχή το Παλάτι, μάλλον, δεν επιθυμούσε να συνδέσει την εθνική εορτή με την Ορθοδοξία, για να μη δώσει την ευκαιρία στην Εκκλησία να καπηλευτεί την επανάσταση των Ελλήνων. Τελικά, ο Δήμαρχος θα οργανώσει μόνος του [2] τον εορτασμό και εκ του αποτελέσματος κατάφερε να δώσει  πανηγυρική ατμόσφαιρα, που ευχαρίστησε τους 17.000 Αθηναίους, οι οποίοι κατοικούσαν, τότε, στην πρωτεύουσα. Συγκεκριμένα, σημαιοστόλισε την πόλη και καθάρισε τις (λιγοστές) πλατείες. Ο εορτασμός άρχισε την παραμονή το βράδυ με 21 κανονιοβολισμούς. Και την άλλη μέρα, Παρασκευή πρωί, ανήμερα του Ευαγγελισμού, η Αθήνα ξύπνησε με 21 νέους κανονιοβολισμούς. Αριθμός συμβολικός , που συνδυάζεται με το ’21 της επαναστασης. Άρχισαν, έπειτα, να χτυπούν πανηγυρικά οι καμπάνες των εκκλησιών.
Το πρωί, της 25ης Μαρτίου 1838, εψάλη δοξολογία στον, τότε,  Μητροπολιτικό Ναό της Αγίας Ειρήνης (στην οδό Αιόλου), στην οποία,  και μόνο εκεί, παραβρέθηκε και ο Όθων ντυμένος με την παραδοσιακή φουστανέλα. Το απόγευμα οργανώθηκε από το Δήμο χορός στην πλατεία των παλαιών Ανακτόρων στον οποίο συμμετείχαν όλοι οι νέοι της πόλης ανεξάρτητα από την κοινωνική τους τάξη και τους παρακολούθησαν πολλοί από τους Αγωνιστές του 1821. Τη  νύχτα ο Δήμαρχος, πάντα, φωταγώγησε με λαδοφάναρα[3] τους κεντρικούς δρόμους και την Ακρόπολη.
Τέλος, οι Αθηναίοι έμειναν αποσβολωμένοι από το υπερθέαμα, όταν αντίκρισαν στο Λυκαβηττό φαναράκια που τα κρατούσαν νεολαίοι της εποχής και σχημάτιζαν ένα τεράστιο  φωτεινό σταυρό με τις λέξεις «Εν τούτω Νίκα»[4]. Έτσι, το 1838 γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25 Μαρτίου, ως μέρα μνήμης των Ελλήνων Αγωνιστών του 1821. Και τούτη η γιορτή έγινε με γκρίνια, με διαφωνίες και με πλουσιοπάροχη μεγαλοπρέπεια (ενώ χρήματα δεν υπήρχαν), κατά την πατροπαράδοτη συνήθεια μας. Οι κακές γλώσσες λένε ότι για τη γιορτή ετούτη δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.
σημειώσεις
[1] Δημ. Λαμπίκη, τα 100 χρόνια του Δήμου Αθηναίων, 1938, σελ. 43
[2] Στους ιστορικούς μελετητές είναι γνωστό το κείμενο του “διατάγματος” 980/1838 που καθιέρωνε τη μεγάλη εθνική εορτή, αλλά το κείμενο τούτο κυκλοφόρησε μόνο στον Τύπο και δε δημοσιεύτηκε ποτέ στην εφημερίδα  της Κυβέρνησης (συνεπώς δεν πρόκειται για Διάταγμα). Το κείμενο έχει ως εξής:
«Επί τη προτάσει της Ημετέρας επί των Εκκλησιαστικών και της Δημοσίου Εκπαιδεύσεως Γραμματείας, θεωρήσαντες ότι η ημέρα της 25ης Μαρτίου, λαμπρά καθ’ εαυτήν εις πάντα Έλληνα, διά την εν αυτή τελουμένην εορτήν του Ευαγγελισμού της Υπεραγιας Θεοτόκου, είναι προσέτι λαμπρά και χαρμόσυνος, διά την κατ’ αυτήν έναρξιν του υπέρ ανεξαρτησίας αγώνος του Ελληνικού Έθνους, καθιερούμεν την ημέραν ταύτην εις το διηνεκές ως ημέραν Εθνικής Εορτής και διατάττομεν την διαληφθείσαν Γραμματείαν να δημοσίευση και ενεργήση το παρόν Διάταγμα».
[3]Είναι αξιοσημείωτο να τονιστεί ότι τότε η πρωτεύουσα, φωτιζόταν με 70 – 80 λαδοφάναρα του Δήμου και όταν φυσούσε δυνατός άνεμος έσβηναν όλα. Για να περιοριστούν τα περιττά έξοδα (για το φωτισμό ο Δήμος δαπανούσε το 5% του προϋπολογισμού του) κατά τις νύχτες με φεγγάρι, άναβαν μόνο τα 20-25 λαδοφάναρα.
[4] αναφέρεται και στους στίχους του Παν Σούτσου:” και αστήρ εν τούτω νίκα/ επεφάνη φωτεινός…”


http://www.24grammata.com/?p=11375



ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΤΡΙΗΡΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝ;


Ποιο είναι το πρόβλημα με την τριήρη ΟΛΥΜΠΙΑΣ; Όπως εξηγούν άνθρωποι που χειρίζονται την υπόθεση το ΠΝ δεν έχει θέμα με τους παραγωγούς της ταινίας - συνέχεια των 300, οι οποιοι χρησιμοποίησαν απλώς κάποια σχέδια. Το θέμα είναι με την εταιρεια η οποία είχε αναλάβει την επισκευή την τριήρους για να την πάει υποτίθεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου. Οι άνθρωποι της εταιρείαςπίστευαν ότι θα κατόρθωναν να συγκεντρώσουν από δωρεές και χορηγίες τα χρήματα για τις επισκευές αλλά και για την πολυδάπανη μεταφορά. Ανταπόκριση δεν υπήρξε κι έτσι η τριήρης επισκευάστηκε μερικώς και τώρα η εταιρεία την εγκαταλείπει.
Ποιοι την “πλήρωσαν”. Οι “μάστορες” που είχαν ξεκινησει τις εργασίες στην τριήρη και τρέχουν για να πληρωθούν. Το ΠΝ πάντως ετοιμάζεται να στείλει επιστολή στην εταιρεία.

   


https://www.kickstarter.com/projects/1895671035/voyage-of-a-legend-trireme-olympias-restoration-fi

Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ:Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΘΝΙΚΗ ΚΡΙΣΙΣ Η ΕΛΛΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ ΚΑΙ Ο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΑΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΙ ΚΑΙ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - Η ΟΛΕΘΡΙΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΙΣ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΜΟΓΕΝΩΝ εν έτει 1917

 
Υπό του ΓΕΩΡΓΙΟΥ Σ. ΦΡΑΓΚΟΥΔΗ
Δικηγόρου, Δημοσιολόγου, Προέδρου του "Πατριωτικού Συνδέσμου των Κυπρίων"


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΝ
 
Τοιουτοτρόπως εισηγήθημεν την συγκρότησιν εν Αθήναις κατά Μάρτιον μεγάλου Πανελληνίου Συνεδρίου, το οποίον αντιπροσωπεύον όλα τα εν Ελλάδι σωματεία και τους αλυτρώτους θα απέστελλεν εις την Ευρώπην αντιπροσωπείας, όπως εγκατασταθούν μονίμως και εργασθούν δια τα εθνικά συμφέροντα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΕΔΩ

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.